بیسان بلاگ ها بلاگ های فرانسه بلاگ های موناکو مسابقات جایزه بزرگ موناکو Monaco Grand Prix
قطر ایرویز 7 شب و 8 روز

تور موناکو

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/09/20

موناکو

پرواز برگشت 1402/09/28
1610 یورو +هزینه پرواز
ویزا شینگن
مسابقات جایزه بزرگ موناکو Monaco Grand Prix
17 اردیبهشت 1401

مسابقات جایزه بزرگموناکو

جایزه‌ی بزرگ یا گرند پری موناکو یکی از معتبرترین مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک در سراسر دنیا است و در منت‌کارلو برگزار می‌شود. اگر از عاشقان سرعت باشید هرگز این مسابقات جذاب و هیجان انگیز را از دست نخواهید داد.

زمانی که در سال 1906 فرانسویها برای اولین بار مسابقات گرند پری را تنها با 32 خودرو، برگزار کردند، فکرش را هم نمی‌کردند که به چنین مسابقه‌ی عظیمی‌ در دنیا تبدیل شود.

از آن شروع ساده، فرمول یک متولد شد و با گذر زمان به ‌یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های دنیا تبدیل شد. 

 

این مسابقات از سال 1929 در موناکو آغاز شده است و همه ساله در اواخر ماه مه در همان مسیر همیشگی برگزار می‌شود.

مسافت پیست ۲۶۰ کیلومتر و ۵۲۰ متر (۷۸ دور) است و ظرفیت کافی برای میزبانی از ۳۷۰۰۰ نفر تماشاگر را دارد. مسیر اتومبیل رانی موناکو "یک مکان استثنایی از زرق و برق و پرستیژ" نامیده می‌شود.

برگزاری مسابقات در مسیرهای باریک و پر پیچ و خم خیابان‌های موناکو آن را به‌ یکی از هیجان انگیزترین مسابقات فرمول یک تبدیل کرده است. رانندگان نباید از سرعت 305 کیلومتر در ساعت کمتر برانند، پیست موناکو مکانی پرخطر برای مسابقات است. اگر قصد خرید تور موناکو و وقت گذرانی در این مسابقه‌ی بزرگ را دارید در ادامه‌ی این مطلب ما را همراهی کنید.

 

تاریخچه‌ی مسابقاتجایزه‌یبزرگ موناکو

جایزه بزرگ موناکو بخشی از مسابقات قهرمانی اروپا قبل از جنگ جهانی دوم بوده است. جایزه‌ی این مسابقه هر سال به ‌یک مسابقه در اروپا تعلق می‌گیرد و در سالهای 1955 و 1963 این افتخار از آن موناکو گشته است. گراهام هیل به دلیل پنج پیروزی موناکو در دهه‌ی 1960 به عنوان "آقای موناکو" شناخته شد. آیرتون سنا که با کسب شش پیروزی، بیشترین تعداد را در میان رانندگان کسب کرده است، از سال 1989 تا 1993 به طور متوالی پنج مسابقه را برنده شده است. 

اولین مسابقه‌ی جایزه‌ی بزرگ موناکو در سال 1929 توسط آنتونی نوگس، رییس جمهور آن زمان و تحت نظارت شاهزاده لویی دوم از طریق باشگاه اتومبیل د موناکو (ACM) برگزار شد. ACM، مسابقات رالی اتومبیل مونت کارلو را سازماندهی کرد و در سال 1928 از انجمن بین المللی AIACR درخواست کرد تا از یک باشگاه منطقه‌ای فرانسوی به ارتقای کامل ملی دست یابد. درخواست آن‌ها به دلیل عدم وجود یک رویداد بزرگ ورزش موتوری که کاملاً در مرز موناکو برگزار شده باشد، رد شد. 

برای دستیابی به جایگاه کامل ملی، نوگس پیشنهاد برگزاری جایزه بزرگ اتومبیل رانی را در خیابان‌های مونت کارلو ارائه داد. وی اجازه‌ی رسمی شاهزاده لوئی دوم و حمایت راننده بزرگ "مونگاسك لوئیس چیرون" را به دست آورد. اولین مسابقه در 14 آوریل سال 1929 برگزار شد و ویلیام گروور-ویلیامز با اتومبیل بوگاتی نوع 35B برنده‌ی آن مسابقه شد.  

 

حقایق جالب در مورد مسابقه جایزه بزرگ موناکو

  • مسابقه‌ی جایزه بزرگ موناکو با طول 3.340 کیلومتر، کوتاهترین مسیر را بین مسابقات فرمول یک در دنیا دارد. به همین دلیل با 78 دور که بیشترین تعداد در دنیا می‌باشد، کوتاهی مسیرش را جبران می‌کند. 
  • برای امنیت بیشتر هر ساله 33 کیلومتر ریل ایمنی، 3600 لاستیک و 20 هزار متر مربع فنس نصب می‌کنند.  
  • تا کنون تنها دو راننده‌ی اتومبیل به نامهای آلبرتو آسکاری و پل هاوکینز در مسابقات جایزه بزرگ موناکو تصادف کرده و از مسیر مسابقه به سمت دریای مدیترانه منحرف شده اند.  
  • مسنترین شرکت کننده در مسابقات فرمول یک موناکو لوییس چیرون بوده است. او در مسابقه‌ی سال 1955، 55 سال سن داشت. 
  • برپایی و تدارکات لازم برای برگزاری مسابقات موناکو حدود 2 ماه به طول می‌انجامد. 6 هفته قبل از مسابقه برای آماده سازی مسیر پیست و 3 هفته بعد از مسابقه برای برداشتن آن‌ها زمان لازم است. 
  • جایزه‌ی بزرگ موناکو سال‌هاست بی‌نظیرترین مسیر را در میان سایر کشورها ارائه می‌دهد. تنها مسیر مشابه با آن مسیر پیست مسابقه در ایتالیا می‌باشد. 
  • روز مسابقه‌ی تمرینی در موناکو برخلاف سایر مسابقات دنیا که در روز جمعه است، روز پنجشنبه می‌باشد. 
  • مک لارن تیمی است که موفق به کسب بیشترین جایزه مسابقات گرندپری در موناکو شده است. 

 

 

ساعت و هزینه ورود مسابقه جایزه بزرگ موناکو

از آنجایی که مسابقات هر سال در آخرین آخر هفته‌ی ماه مه برگزار می‌شود تاریخ آن متغیر است. تاریخ مسابقه‌ی امسال  شنبه و یکشنبه 23 و 24 مه 2020 (3 و 4 خرداد 99) در ساعت 14:10 می‌باشد. در حال حاضر موناکو بعضی از گرانترین صندلیهای خود را در تقویم فعلی فرمول یک به فروش می‌رساند، قیمتها در سالهای اخیر افزایش یافته اند. در کشورهای دیگر معمولا بلیط را سه روزه و برای یک صندلی خاص تهیه می‌کنند، اما در موناکو بلیطها معمولا یک یا دو روزه هستند و افراد می‌توانند بر صندلیهای متفاوتی بنشینند.

قیمت بلیطهای ارزان برای جلسه‌ی تمرینی در روز پنجشنبه بین 70 تا 90 یورو می‌باشد.

ورود در روز جمعه رایگان است اما مسابقه‌ای برگزار نخواهد شد. بلیطهای آخر هفته‌ یعنی شنبه و یکشنبه از حدود 500 یورو می‌باشند. برای منطقه‌ی عمومی روچر بر تپه‌ی منتهی به قلعه، قیمت بلیط کمتر بوده و زیر 200 یورو می‌باشد. 

 

 

آدرس و دسترسی به مسابقه جایزه بزرگ موناکو

مسابقه جایزه‌ی بزرگ موناکو در مونت کارلو برگزار می‌شود و مکان‌های مختلفی برای تماشاگران در سرتاسر مسیر پیست (Circuit de Monaco) در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید با توجه به بلیط ورودی جای نشستن خود را پیدا کنید.

دسترسی به تمامی نقاط پیست مسابقه به راحتی و با تاکسی یا اتوبوس قابل دسترسی می‌باشد. 

 

 

 

اگر از طرفداران رالی و سرعت هستید، و تور فرانسه را برگزیدید، در سفر به موناکو هرگز حضور در این رویداد هیجان‌انگیز را از دست ندهید. به خاطر داشته باشید که این مسابقات تنها سالی یک بار برگزار می‌شوند و گردشگران زیادی منتظر آن هستند. از این مطلب می‌توانید به عنوان یک راهنمای کامل در سفرتان بهره‌مند شوید. 

 


 


نام
نام خانوادگی
متن پیام