بیسان بلاگ ها بلاگ های فرانسه بلاگ های موناکو بندر فونوی موناکو Fontvieille Monaco
قطر ایرویز 7 شب و 8 روز

تور موناکو

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/09/20

موناکو

پرواز برگشت 1402/09/28
1610 یورو +هزینه پرواز
ویزا شینگن
بندر فونوی موناکو Fontvieille Monaco
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره بندرفونوی موناکو

بندر فونوی یا فونتویل در جنوبیترین بخش موناکو، دومین کشور کوچک جهان، واقع شده است و بین سالهای 1970 و 1990 توسط یک معمار ایتالیایی به نام منفردی نیکولت توسعه ‌یافته است.

 

بندر فونوی بیشتر محلی برای ثروتمندان و افراد مشهور است زیرا تنها آن‌ها می‌توانند در روز هزاران دلار برای قایقهای مسافرتی هزینه کنند. 50 سال پیش فونوی چیزی جز شن و ماسه نبوده است اما اکنون به علت مناظر زیبایش جزو جاذبههای دیدنی موناکو به شمار می‌رود. این بندر فضایی مناسب برای نگه داشتن 275 کشتی ارائه می‌دهد. اگر قصد خرید تور موناکو را دارید در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید.

 

 

تاریخچه و ساختار بندرفونوی

برخلاف سایر مناطق شهری موناکو مانند مونت کارلو و لاکاندامین، بندر فونوی پس از طراحی مهندس ایتالیایی، ژیانفرانکو گیلاردین، تقریبا به طور کامل بر روی زمینهای بایر مصنوعی ساخته شده است، بنابراین قسمتهای جدیدتری از موناکو را به نمایش می‌گذارد. 

به منظور مقابله با کمبود اراضی در قلمرویی پرجمعیت، کار در سال 1966 برای ایجاد زمین جدید در دریای مدیترانه و در جنوب غربی شهر موناکو-ویل (که فرانسویها به آن صخره نیز می‌گویند) آغاز شد. 

در سال 1981، آلبرت، شاهزاده‌ی موناکو، بندر فونوی را پایه‌گذاری کرد. وجود این بندر و بسیاری از پروژههای عمومی‌ دیگر، منجر به شهرت شاهزاده‌ی سابق موناکو یعنی شاهزاده رینیر سوم، به عنوان "شاهزاده‌ی سازنده" شده است. 

برنامههای اعلام شده در اواخر سال 2009 برای گسترش بندر فونوی توسط وزارت شهرسازی در حال حاضر توسط شاهزاده آلبرت تحت نظارت است. منطقه‌ی جدید شامل: 3 یا 4 هتل جدید، کسب‌وکارهای شرکتی، مغازه و آپارتمان‌هایی برای حدود 600 تا 800 تازه وارد، خواهد بود. 

علیرغم اینکه فونوی بالاترین منطقه از نظر قیمتی در موناکو نیست، آپارتمان‌ها بسیار گران هستند، به عنوان مثال قیمت یک آپارتمان 65 متری یک خوابه در سال 2015، 3200000 یورو بوده است. 

 

 

 

رستوران‌هایبندرفونوی

بندر فونوی بازدیدکنندگان زیادی دارد، در نتیجه در اطراف آن رستوران‌های زیادی برای خدمت رسانی وجوددارند. در این قسمت به تعدادی از بهترین رستوران‌ها اشاره می‌کنیم: 

  1. گرزیلا (Graziella):

این رستوران ارائه دهنده‌ی غذاهای محلی، ایتالیایی، مدیترانه‌ای، اروپایی و گیاهی می‌باشد. گردشگران به ‌این رستوران امتیاز 4.4 از 5 داده اند. 

  1. لس پرلس دو مونت-کارلو (Les Perles de Monte-Carlo):

این رستوران ارائه دهنده‌ی غذاهای دریایی، مدیترانه‌ای و اروپایی می‌باشد. گردشگران به ‌این رستوران امتیاز 4.6 از 5 داده اند. 

  1. آمیسی میه (Amici Miei):

این رستوران ارائه دهنده‌ی انواع غذاهای ایتالیایی و همچنین گیاهی می‌باشد. گردشگران به ‌این رستوران امتیاز 4.2 از 5 داده اند. 

  1. لا ساریر (La Saliere):

این رستوران ارائه دهنده‌ی انواع غذاهای ایتالیایی، مدیترانه‌ای و اروپایی می‌باشد. گردشگران به‌ این رستوران امتیاز 4.2 از 5 داده اند. 

  1. بیف بار (Beefbar):

این رستوران ارائه دهنده‌ی انواع غذاهای فرانسوی، انواع استیک، غذاهای اروپایی و بین المللی می‌باشد. بیف بار تا هر ساعتی از شب پذیرای مهمانان می‌باشد. گردشگران به ‌این رستوران امتیاز 4.5 از 5 داده اند. 

  1. میکلانژلو (Le Michelangelo):

این رستوران ارائه دهنده‌ی انواع غذاهای دریایی، ایتالیایی، مدیترانه‌ای و اروپایی می‌باشد. گردشگران به ‌این رستوران امتیاز 4.4 از 5 داده اند. 

  1. موشی موشی (Moshi Moshi):

موشی موشی یک رستوران معروف ژاپنی است و ارائه دهنده‌ی سوشی و سایر غذاهای ژاپنی می‌باشد. گردشگران به ‌این رستوران امتیاز 4.3 از 5 داده اند. 

 

 

از چهمکان‌هاییدرفونویبازدید کنیم

  1. کلکسیون اختصاصی اتومبیلهای آنتیک شاهزاده رینیر سوم 
  1. باغ گیاه‌شناسی شاهزاده گریس 
  1. باغ اگزوتیک 
  1. گذرگاه ساحلی مالا 

 

 

مرکز خریدفونوی

مرکز خرید فونوی ترکیبی از ظرافت و کمال را به نمایش می‌گذارد. این مرکز خرید دارای یک پارکینگ بزرگ و 36 مغازه می‌باشد که شامل تجهیزات سلامتی، آلات موسیقی، مبلمان و پوشاک هستند. همچنین رستوران‌های متعددی از جمله مکدونالد و یک هایپرمارکت بزرگ نیز در آن واقع شده اند. هر چیزی که روزانه در سفر به آن احتیاج داشته باشید را می‌توانید در این مرکز خرید تهیه کنید. 

 

 

 

آدرس  و دسترسی بندر فونوی

آدرس: Quai des Sanbarbani, 98000 Mónaco/Monte Carlo, Monaco

بندر فونوی محل مناسبی برای قایق سواری و تفریحات آبی می باشد. اگر تور فرانسه را برگزیده و به کشور موناکو سفر کردید حتما از این بندر زیبا دیدن کنید، می‌توانید از این مطلب به عنوان راهنما استفاده کنید. 


 


نام
نام خانوادگی
متن پیام