بیسان بلاگ ها بلاگ های مجله گردشگری بلاگ های اخبار گردشگری مبنای فروش بلیت هواپیما در دوران کرونا

پر بازدید ترین مطالب

مبنای فروش بلیت هواپیما در دوران کرونا
17 اردیبهشت 1401

با شروع ویروس کرونا از بهمن ماه ۱۳۹۸ در ایران، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی با مشکلات جدی روبه شده‌اند. اکنون پس از سه ماه، صحبت‌های متفاوتی در رابطه با قیمت‌های نجومی بلیت هواپیما بعد گذر از این بحران شنیده می‌شود که از پایه و اساس حقیقی نمی‌باشد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی مقصود اسعدی سامانی، درباره افزایش تقاضای سفر در ایام پیش رو خصوصا ایام تعطیلات عید فطر، اینگونه بیان کرد: با توجه به شرایط حال حاضر، برخلاف سال‌های گذشته، افزایش تقاضای سفر نداشته‌ایم و قیمت‌های بلیت هواپیما در پایین‌ترین سطح خود و نرخ‌های دامنه تعیین شده در سال پیش، به فروش می‌روند. حتی در برخی از مسیرها که مجاز به فعالیت هستند نیز کمتر از کف نرخ اعلام شده است.

 


آژانس‌های گردشگری و مسافرتی آگاه باشند که عبور از کف و سقف دامنه تعیین شده تخلف محسوب می‌شود. با این حال تعدادی از آژانس‌های مسافرتی در سایت فروش خود قیمت‌ها را آنگونه که مایل هستند به فروش می‌رسانند.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر این که افزایش قیمت بلیت هواپیما نداریم، گفت: قیمت‌ها در دامنه نرخ‌هایی که در سال 98 مصوب و عرضه شد، ارائه می‌شود و هیچ کس اجازه تخطی از این نرخ‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندارد.
با وجود کم شدن سفرهای مردمی، عرضه هواپیما بیش از تقاضای سفر است. سامانی با بیان این که هنوز تقاضای سفر افزایش چندانی نداشته است، گفت: به نظر می‌رسد شاهد افزایش نرخ‌ها نباشیم.
وی ادامه داد: با این حال ممکن است نرخ‌ها در دامنه تعیین شده نوسان داشته باشند ولی هیچ‌گاه از حداقل و حداکثر نرخ‌ عبور نمی‌کنند و در صورت مواجهه با چنین تخلفاتی می‌توانید شکایات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده و مطمئن باشید موضوع پیگیری خواهد شد.
نرخ شرکت‌های هواپیمایی در مسیرهای داخلی به صورت حداقلی و حداکثری اعلام می‌شود که البته این دامنه نرخ‌ها مربوط به صندلی عادی است. قیمت صندلی‌های تجاری و پروازهای خارجی به فاکتورهای دیگر مثل عرضه و تقاضا وابسته است.


نام
نام خانوادگی
متن پیام