بیسان بلاگ ها بلاگ های ایتالیا بلاگ های رم قلعه‌ی سنت آنجلو Castel Sant'Angelo
ترکیش ایرلاین 8 شب و 9 روز

تور سوئیس + فرانسه - ترکیش - نوروز 1403

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1403/01/07

رم

پرواز برگشت 1403/01/15
2590 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
قلعه‌ی سنت آنجلو Castel Sant'Angelo
17 اردیبهشت 1401

قلعه‌ی سنت آنجلو، قلعه‌ی فرشتگان

 قلعه‌ی سنت آنجلو در نزدیکی واتیکان یکی دیگر از بناهای جذاب و کمی عجیب و غریب رومی است که به قلعه‌‌‌‌‌ی فرشتگان شهرت دارد. این قلعه دارای یک تاریخ دیرینه و پر فراز و نشیب است که تقریباً هربار که شهر رم مورد هجوم دشمنان قرار گرفته، این قلعه نیز در معرض حمله و غارت بوده است.

 

همچنین با توجه به اینکه قلعه در ساحل رود تیبرTiberقرار دارد، قدم زدن بر روی پلی که در امتداد این قلعه ساخته شده به شما این فرصت را می‌دهد تا قبل از ورود به این بنا، از زیبایی‌های فضای بیرونی لذت ببرید و هنگامی که به قسمت بالای پل رسیدید می‌توانید از منظره‌‌‌‌‌ی زیبای شهر رم دیدن کنید. این بنا یکی دیگر از جذابیت‌هایی است که در تور رم حتما باید از آن بازدید کنید.

 

 

تاریخچه‌ی قلعه‌ی سنت آنجلو

این بنا در سال 125 میلادی توسط امپراتور ‌هادریان به عنوان مقبره‌‌‌ای ارزشمند برای خود و خانواده اش ساخته شد. زمینی که قلعه بر روی آن ساخته شده است از زمان‌های بسیار قدیم برای خاکسپاری استفاده شده و به دلیل وجود رودخانه کنار آن از موقعیت مطلوبی برخوردار است. همچنین پلی به نام هلیوس به عنوان پل ارتباطی بین قلعه و رودخانه در این قسمت ساخته شده است.

این بنای تاریخی شامل سه بلوک است که یکی در بالای دیگری قرار دارد و یک چشم انداز زیبا به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد. همچنین سرتاسر فضای داخلی ساختمان از سنگ مرمر و مجسمه‌های ارزشمند پوشانده شده است.

در طی قرن‌های گذشته، عملکرد این قلعه بارها تغییر کرده است. مقبره‌‌‌‌‌ی عظیم خانوادگی، ساختمان نظامی برای ارتش روم، زندان و قرارگاه پاپ‌ها از نمونه‌های استفاده از این بنا بوده است. کاربرد این قلعه به عنوان ساختمان نظامی به دلیل وجود دیوارهای سنگی و محکم، یک تکنیک دفاعی متداول در آن دوره بوده است. درواقع حمله به این قلعه و غارت آن به دلیل وجود دیوارهای مستحکم، آنقدر دشوار بود که پاپ‌ها تصمیم گرفتند گنجینه‌های مالی و غرامت‌های جنگی خود را در بخشی به نام " تالار خزانه داری" نگه داری کنند. یک گاوصندوق غول پیکر در داخل تالار خزانه داری ساخته شده بود که مورد استفاده‌‌‌‌‌ی پاپ‌ها و پادشاهان قرار می‌گرفته است.

در بالای تراس بزرگ قلعه، مجسمه بزرگ فرشته‌‌‌‌‌ی مایکل قرار دارد که طبق یک افسانه‌‌‌‌‌ی قدیمی، در سال 590 به دلیل شیوع بیماری طاعون در رم، پاپ گریگور اول دستور ساخت آن را برای این قلعه صادر کرد تا به عنوان نماد محافظت فرشتگان از شهر در مقابل طاعون نشان داده شود و نشان شمشیر در آن‌ها به عنوان علامت پایان طاعون است.حتی انتخاب نام آنجلو به معنی فرشته برای قلعه به همین دلیل است.این مجسمه‌ها اکنون در محوطه‌‌‌‌‌ی فضای باز قلعه قرار دارند.

این قلعه همچنین دارای یک گذرگاه مخفی به طول 800 متر است که به شهر واتیکان راه پیدا می‌کند و برای فرار پادشاهان و پاپ‌ها هنگام بروز خطر جنگ استفاده می‌شده که با نام راهروی"Passetto di Borgo"امروزه مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.

در زندان‌های این قلعه، وحشتناک‌‌ترین شکنجه‌ها بر روی زندانیان انجام می‌شده و همانطور که گفته شد به دلیل وجود دیوارهای بلند و سنگی، امکان فرار برای زندانیان غیرممکن بود و تنها کسی که موفق به فرار از قلعه شد بنونوو سلوینی، مجسمه ساز و نویسنده‌‌‌‌‌ی رومی بود که به جرم سرقت ازاموال کلیسا زندانی شده بود.  

 

 

 

 

 

بخش‌های مختلف قلعه‌ی سنت آنجلو

سنت آنجلو به پنج طبقه تقسیم می‌شود که می‌توان با یک رمپ مارپیچی به طبقات مختلف آن رسید.

درقسمت فوقانیقلعه، اتاق‌های مختلفی را خواهید دیدکه محل اقامت پاپ‌های رومی بوده است، همچنینمجموعه ای گسترده از ابزار جنگ و اسلحه در این طبقه وجود دارد.دیوارهای این مجموعه به طور کامل از نقاشی‌های شاهکارمربوط به دوره‌ی رنسانس تزئینشده اند، البته در همه‌‌‌‌‌ی طبقات قلعه آثار نقاشی هنرمند معروف میکل آنژ، گردشگران را مجذوب خود می‌کند.طبقات پایینشامل زندان‌ها و یک اتاق شکنجه است. رمپ مارپیچ نیز به بخشی از مقبره اصلی و همچنین طبقات پایین تر نیز منتهی می‌شود.

از تراس این قلعه برای اجرای نمایش نامه‌‌‌‌‌یاپرای توسکا (Tosca)اثر جاکومو پوچینی استفاده می‌شود،جایی کهطبق داستان‌هاتوسکا برایفرار از دشمنان، خودش را ازاین تراسبه پایین پرتاب می‌کند. علاوه بر این می‌توانید چشم انداز پانوراما از شهر رم را از همین تراس مشاهده کنید.

فراموش نکنید که زیبایی این قلعه در شب چند برابر می‌شود. قدم زدن در شب، کنار رود تیبر و پل هلیوس که دو طرف آن با مجسمه‌های سفید رنگ فرشتگان احاطه شده و در تاریکی شب می‌درخشند، یکی از لذت‌های سفر به رم محسوب می‌شود. درواقع قصه‌‌‌‌‌ی این قلعه از همین پل شروع می‌شود.

 

 

 

 

 

دیدنی‌های قلعه به صورت خلاصه

  • پل هلیوس منتهی به قلعه
  • موزه ملی سنت آنجلو
  • تالار خزانه داری در طبقه پنجم
  • ساختمان پاپ در طبقه چهارم
  • زندان در طبقه دوم
  • تراس اصلی در طبقه آخر

 

 

دسترسی به قلعه‌ی سنت آنجلو

رسیدن به سنت آنجلوبسیار آسان است. از منطقه‌‌‌‌‌ی پیازا ناونا و شهر واتیکان تقریباً 10 دقیقه پیاده روی تا قلعه زمان لازم است، اما بهترین راه دسترسی به قلعه، پیاده روی در مسیر پونته سانتال است که در این مسیر می‌توانید مجسمه‌های فرشته مرمر سفید را از هر طرف مشاهده کنید.

اگر قصد دارید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به قلعه برسید، اتوبوس‌های شماره‌‌‌‌‌ی 23، 34، 49، 64، 87، 280، 492 شما را از شهر واتیکان به این بخش می‌رسانند. همچنین می‌توانید خطA را در ایستگاه مترو سوار شده و در ایستگاه‌هایLepantoیا  Otaviano پیاده شوید.

موقعیت مکانی

Museo Nazionale di Castel Sant’Angelo
Lungotevere Castello, 50
00186 – Roma

 

 

ساعات بازدید و هزینه‌‌‌‌‌ی بلیط

فضای بیرونی قلعه را در هر ساعت از شبانه روز می‌توان بازدید کرد و از زیبایی محوطه‌‌‌‌‌ی پل و رودخانه‌‌‌‌‌ی آن لذت برد.

قسمت‌های درونی قلعه، همه‌‌‌‌‌ی روزهای هفته به جز دوشنبه‌ها، از ساعت 9 صبح تا 19:30 قابل بازدید است. در روزهای جمعه ساعات کاری تا ساعت 10 شب تمدید می‌شود.

دوشنبه‌های هر هفته، روز اول کریسمس و روز سال نو قلعه تعطیل می‌باشد.

هزینه‌‌‌‌‌ی بلیط ورودی برای بزرگسال 15 یورو و برای کودکان زیر 10 سال 8 یورو می‌باشد.

 

رستوران‌های نزدیک به قلعه

این قلعه با داشتن موقعیت مناسب، در هر جهت شما را به رستوران‌های عالی هدایت می‌کند. برای صرف ناهار یا شام می‌توانید به راحتی از روی پل هلیوس عبور کرده و به مناطقPiazza di SpagnaیاPiazza Navonaبرسید. اما اگر تصمیم دارید که یک عصرانه‌‌‌‌‌ی خوش مزه میل کنید مطمئناً باید به سمت منطقه‌‌‌‌‌یRistoranteو Berninetta بروید تا تجربه‌‌‌‌‌ی بهترین کافه‌ها را داشته باشید. همچنین فست فودT-Bone می‌تواند طعم بهترین همبرگر را در فضایی آرام به شما ارائه دهد.

 

 

جاذبه‌های دیدنی نزدیک به قلعه‌ی سنت آنجلو

گردشگران می‌توانند پس از بازدید قلعه‌ی سنت آنجلو، از دیگر جذابیت‌های نزدیک به قلعه نیز دیدن کنند که مهم‌ترین و زیباترین آن‌ها موزه‌ی ملی رم است. همچنین  پیازا ناووناPiazza Navonaو میدان سنت پیترSt. Peter's Square.را نیز می‌توانند بازدید کنند

 

سخن پایانی

در انتها باید بگوییم که این قلعه در لیست پربازدیدترین جاذبه‌های دیدنی در شهر رم قرار دارد که سالیانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. بنابراین اگر قصد خرید تور رم را دارید، حتما در سفر خود از قلعه‌ی فرشتگان دیدن کنید.


نام
نام خانوادگی
متن پیام