بیسان بلاگ ها بلاگ های فرانسه بلاگ های موناکو قصر شاهزاده‌‌ی موناکو Prince's Palace of Monaco
قطر ایرویز 7 شب و 8 روز

تور موناکو

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/09/20

موناکو

پرواز برگشت 1402/09/28
1610 یورو +هزینه پرواز
ویزا شینگن
قصر شاهزاده‌‌ی موناکو Prince's Palace of Monaco
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره قصر شاهزاده‌‌یموناکو

شاید بتوان برجستهترین جاذبه‌‌ی گردشگری کشور شاهزاده نشین موناکو را قصر زیبای شاهزاده دانست. این کاخ اقامتگاه رسمی‌خاندان سلطنتی موناکو است. سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از قصر شاهزاده به موناکو سفر می‌کنند.

واقعا جالب و هیجان انگیز است که بتوانید مکانی که پادشاهان بیش از هفت قرن در آن زندگی کرده‌اند را از نزدیک مشاهده کنید.

این کاخ در اواخر قرن دوازدهم به عنوان یک قلعه در بالای صخره‌‌ای ساخته شد.

 

روزانه تغییر نگهبان کاخ در ساعت 11:55 صبح انجام می‌شود.

اگرچه ورود به برخی از قسمتهای قصر محدودیت دارد، اما می‌توانید در میان آپارتمانهای مجلل بگردید و مبلمان لوکس و آثار هنری خاندان سلطنتی را که طی قرنها جمع‌آوری شده‌اند، مشاهده نمایید.

اگر قصد خرید تور موناکو و بازدید از این مجموعه را دارید، در ادامه‌ی این مطلب با بیسان همراه باشید.

 

 

 

تاریخچه قصر شاهزاده‌‌یموناکو

قصر شاهزاده در سال 1191 به عنوان یک قلعه‌ی ژنو ساخته شد، و در طول تاریخ طولانی و دراماتیک خود بارها توسط بسیاری از نیروهای خارجی مورد بمباران و محاصره قرار گرفت. 

از اواخر قرن سیزدهم، این بنا پناه‌گاه و خانه‌‌ی امن خانواده‌‌ی گریمالدی، که برای اولین بار در سال 1297 آن را تصرف کرده‌اند، بوده است.

گریمالدیها ابتدا این منطقه را به عنوان نظام ارباب‌-رعیتی، و از قرن هفدهم به عنوان فرمانروایی پادشاهی اداره می‌کردند. 

در حالی که سایر پادشاهان اروپایی در حال ساختن کاخهای لوکس و مدرن به سبک رنسانس و باروک بوده‌اند، سیاستها خواستار ترفیع و بهبود کاخ حاکمان مونگاسک یا همان موناکو شدند. این موضوع قصر شاهزاده موناکو را به‌‌ یکی از غیرمعمولترین قصرها در اروپا تبدیل کرد. 

در حقیقت وقتی تقویت و بهبود بخشیدن به قصر در اواخر قرن هجدهم آرام گرفت، فرانسویها آن را تصاحب کرده و باعث سقوط گریمالدیها و تبعیدشان برای بیش از 20 سال گشتند.

اشغال قصر گریمالدیها بسیار غیرمعمول بوده است چرا که برخلاف خانوادههای حاکم اروپایی، فقدان کاخهای دیگر و کمبود زمین باعث شده بود آن‌ها بیش از هفت قرن در همان محل اقامت بمانند.

تنها کاری که گریمالدیها توانستند با آن ثروت انجام دهند، ساخت یک برج یا شعبه جدید و بازسازی مجدد کاخ بوده است. در نتیجه چیزی که در قصر شاهزاده موناکو مشاهده می‌کنید نه تنها تاریخ، بلکه خانواده‌‌ای را نشان می‌دهد که در سال 1997، 700 سال حکومت خود را جشن گرفتند. 

در طول قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، این قصر و صاحبان آن به نمادی از زرق و برق تبدیل شدند. در سال 1956 زمانی که گریس کلی، ستاره فیلم آمریکایی، ملکه‌‌ی آن قصر شد این نماد تبدیل به واقعیت گشت.

در قرن 21 ام این قصر همچنان مقر شاهزاده فعلی موناکو، شاهزاده آلبرت دوم، مانده است.

 

 

 

معماری قصر شاهزاده

با توجه به زمان ساخت قصر شاهزاده در موناکو، معماری آن نیز دارای تأثیر قابل توجهی از قرون وسطا می‌باشد، از جمله‌‌ی این ویژگی می‌توان به قلعه‌‌ای با برجهای کوچک و بزرگ اشاره کرد.

با توجه به هفت قرن حاکمیت بی‌وقفه در قصر شاهزاده، این امکان را می‌دهد تا هم معماری مدرن و هم باستانی را به طور همزمان داشته باشد. بخشهای مختلفی در کاخ شاهزاده وجود دارند از جمله: آپارتمانهای دولتی، اتاق یورک و اتاق تاج. آپارتمانهای دولتی شامل نقاشیهای قرن شانزدهم می‌باشند. 

با اینکه قصر اکنون محل سکونت شاهزاده آلبرت دوم می‌باشد، دسترسی به آپارتمانهای دولتی برای عموم آزاد است.

با نوسازیها و تحولات معماری، قلعه باستانی ژنو به‌‌ یکی از مجللترین قلعههای قرن هفدهم و یکی از ساختارهای معماری چند وجهی در موناکو تبدیل شده است. کاخ را می‌توان با انتخابهایی از سبک دوران لویی چهاردهم توصیف کرد.

 

زمان و هزینه‌‌ی ورود به قصر شاهزاده

قصر شاهزاده‌‌ی موناکو یک اقامتگاه خصوصی است اما دسترسی به آپارتمانهای دولتی آن بخشی از سال برای بازدیدکنندگان امکان‌پذیر می‌باشد.

زمان دسترسی برای سال 2020 از دوم آوریل تا پانزدهم اکتبر از ساعت 10 صبح تا 6 عصر (در ماههای جولای و آگوست تا 7 عصر) می‌باشد.

هزینه‌‌ی ورود برای افراد بزرگسال 10 یورو، برای سنین 5 تا 18 سال 5 یورو و برای سنین زیر 5 سال رایگان می‌باشد.

اگر امکان تهیه بلیط به صورت آنلاین را داشته باشید دیگر نیازی به ‌‌ایستادن در صفهای طولانی فروش بلیط را نخواهید داشت.

آدرس و دسترسی به قصر شاهزاده

قصر شاهزاده‌‌ی موناکو در شهر قدیمی موناکو-ویل واقع شده است و برای دسترسی به آن بر یکی از خطوط 1 یا 2 اتوبوس موناکو سوار شده و در ایستگاه " Place de la Visitation " پیاده شوید و 5 دقیقه راه را تا قصر پیاده طی کنید. 

 

بازدید از قصر شاهزاده جزء کارهایی است که باید برای لمس تاریخ موناکو انجام شود. اگر تور فرانسه را برگزیده‌اید به موناکو سفر کنید و دیدن این کاخ را از دست دهید تا سفر شما ناقص ‌نماند. از این مطلب می‌توانید به عنوان راهنمایی در سفرتان استفاده کنید. 


 


نام
نام خانوادگی
متن پیام