بیسان بلاگ ها بلاگ های مجله گردشگری بلاگ های اخبار گردشگری ضرر هنگفت 115 میلیارد دلاری کرونا به ایرلاین‌ها درسال 2020

پر بازدید ترین مطالب

ضرر هنگفت 115 میلیارد دلاری کرونا به ایرلاین‌ها درسال 2020
17 اردیبهشت 1401

ویروس کرونا تقریبا اواخر سال گذشته میلادی از کشور چین آغاز شد و اکنون به بیش از 70 کشور دنیا سرایت کرده و مشکلاتی برای شرکت‌های هواپیمایی و مردم ایجاد کرده است. این ویروس تا حالا ده‌ها هزار نفر را آلوده کرده که جان بیش از 4000 هزار نفر را گرفته است.

یاتا ( انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی ) تاثیر شیوع ویروس کرونا را بر روی خطوط هواپیمایی بین 70 تا 115 میلیارد دلار در سال 2020 پیش‌بینی کرده است. این میزان خسارت بستگی به میزان گسترش کرونا در جهان دارد.

رئیس خطوط هوایی ساوت وست آمریکا گری کلی، علت کاهش شدید سفرهای هوایی را ترس مردم از مبتلا شدن به بیماری خواند که باعث کاهش 115 میلیارد دلاری درآمد شرکت‌های مسافرتی در سال جاری می‌شود. افزایش ترس از همه گیر شدن کرونا قطعاً اقتصاد جهان را به چالش می ‌کشد.

 

گری کلی، در یک کنفرانس گردشگری در واشنگتن اعلام کرد: ما نمی‌توانیم قیمت‌ها را کم کنیم چون این کار هیچ تاثیری در روند جلوگیری از این اتفاق ندارد. با این حال شرکت‌های هواپیمایی، با وجود کاهش تعداد و قیمت پروازها، همچنان اعلام کردند که درآمد آن‌ها کاهش چشمگیری داشته است. وی پیشتر گفته بود که به زودی این شرایط را با موفقیت پشت سر می‌گذاریم.

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا)، دو هفته پیش 30 میلیارد دلار خسارت برای شرکت‌های هواپیمایی پیش‌بینی کرده بود.

اقتصاددان ارشد یاتا برایان پیرس، اظهار کرده است که: تعداد زیادی از شرکت‌های هواپیمایی، حاشیه سود بسیار پایین و بدهی بالایی دارند. این شوک مالی، بسیاری از آن‌ها را در شرایط بسیاری سختی قرار می‌دهد.


 


نام
نام خانوادگی
متن پیام