بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های فرانکفورت خیابان زیل فرانکفورت zeil street frankfurt
خیابان زیل فرانکفورت zeil street frankfurt
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره‎ی خیابان زیل فرانکفورت

اولین و برترین منطقه برای خرید در شهر فرانکفورت خیابانی به نام زیل است. این خیابان در مرکز شهر قرار دارد و دارای انواع فروشگاه‌های بزرگ و بوتیک‌های لوکس می‌باشد. زیل در زبان آلمانی به معنای ردیف است و نام این خیابان به قرن چهاردهم برمی‌گردد، زمانی که یک ردیف خانه در انتهای شرقی ضلع شمالی خیابان قرار داشت. بعد‌ها نام زیل به کل آن خیابان تعلق گرفت.  

خیابان زیل از اواخر قرن نوزدهم یکی از معروف‌ترین و شلوغ‌ترین خیابان‌های خرید در آلمان بوده است. قبل از جنگ جهانی دوم بخاطر ساختمان‌های بزرگ خود نیز شهرت داشت، اما بیشتر آن‌ها در دوران جنگ نابود شده و بازسازی نشده‌اند. قسمت غربی زیل یک منطقه برای عابر پیاده است که بین دو میدان بزرگ، هاپتواخه (Hauptwache) در غرب و کونس تابلرواش (Konstablerwache) در شرق، قرار گرفته است. این دو منطقه به عنوان تقاطع‌های اصلی برای قطارهای زیرزمینی، تراموا و اتوبوس محسوب می‌شوند. خیابان زیل از بهار سال 2008 تا تابستان 2009 مورد بازسازی اساسی قرار گرفت و منطقه‌ی عابر پیاده از سمت غرب گسترش یافت. 

اگر قصد سفر با تور فرانکفورت و خرید در خیابان زیل را دارید، در ادامه‌ی مطلب با بیسان همراه باشید: 

 

 

مرکز خرید مای زیل (MyZeil)

فروشگاه مولتی برند "مای زیل سنتر" یکی از بزرگترین مجتمع‌های خرید و تفریح ​​در آلمان است. این مرکز خرید هشت طبقه، با معماری خارق العاده‌ی خود علاوه بر خرید مکان مناسبی برای استراحت و تفریح نیز می‌باشد. طولانی‌ترین پله برقی اروپا به طول 42 متر شما را مستقیم به بالاترین طبقه‌ی فروشگاه هدایت می‌کند. یکی از جاذبه‌های مای زیل قدم زدن زیر سقف شیشه‌ای و دیدن آسمان و  نور طبیعی است. دسترسی آسان، صدها برند روز دنیا مانند: آدیداس، برشکا، اکو، گانت و...، دو طبقه استودیوی بدنسازی و یک طبقه فودکورت با تنوع بالای غذاهای بین‌المللی در انتظار شما هستند.  

مای زیل در 26 فوریه سال 2009 افتتاح شد و در روز افتتاح، بیش از 120،000 نفر از این مرکز خرید بازدید کردند. طراحی فوق العاده‌ی این فروشگاه با نمای استیل و شیشه‌ و مسیرهای مارپیچ، توسط معمار رومی، ماسیمیلیانو فوكساس (Massimiliano Fuksas) انجام شده است. طراحی این مرکز از توپوگرافی و جغرافیا الهام گرفته است، با نمای رودخانه‌ای که به زمین می‌رسد. مای زیل بخاطر معماری و برنامهریزی شهری بی نظیر خود، با تقدیر و تشکر در گروه توسعه‌های جدید، جایزهای از ICSC (شورای بین المللی مراکز خرید) دریافت کرد. مساحت این بنا 77 هزار متر مربع است و هزینه‌ی ساخت آن 135 میلیون یورو بوده است. 

مرکز خرید مای زیل روزهای دوشنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح الی 8 شب و روزهای پنجشنبه تا شنبه از ساعت 10 صبح الی 9 شب پذیرای بازدیدکنندگان است. 

 

 

زیل گالری(Zeilgalerie)و آپر زیل (Upper Zeil)

زیل گالری یکی دیگر از مراکز خرید مشهوری است که در خیابان زیل واقع شده بود. این مرکز خرید در سال 1992 افتتاح شده و دارای ده طبقه و حدود 70 فروشگاه بوده است. در قسمت داخلی این ساختمان از طراحی غیر معمول توسط Kramm & Streigal استفاده شده بود، به طوری که کف زمین شیب دار بوده و بازدیدکنندگان بدون نیاز به پله‌ یا پله برقی قادر به رفتن به بالای ساختمان بودند. این باعث می‌شد دسترسی معلولان به فروشگاه‌ها آسان‌تر شود. 

یک تئاتر IMAX در اواخر دهه 1990 به پشت بام زیل گالری اضافه شد، اما سالن تئاتر خیلی زود ورشکست شده و به‌ یک فضا برای سینما تبدیل شد. این ساختمان متعلق به Rodamco Europe، یک شرکت املاک و مستغلات در هلند بود. در ژانویه 2007، مالکان توافق کردند که مرکز خرید را واگذار کنند. در سال 2016 این ساختمان را برای ساختن مجتمع جدیدی به نام آپر زیل، تخریب نمودند. 

مرکز خرید آپر زیل که بر روی زمین زیل گالری ساخته شده است، در مجاورت مای زیل قرار دارد. در سال 2017، هلدینگ اتریشی سیگنا (Signa) این پروژه را به دست گرفت و اولین فروشگاه در سپتامبر 2018 افتتاح شد. 

این بنا دارای نمای 45 متری عریض و مساحتی برابر با 14800 مترمربع است. طبقه‌ی همکف دارای چهار فروشگاه، از جمله فروشگاه مد لهستانی رزرود (Reserved) و لوازم آرایشی زنجیره‌ای فرانسوی سیفورا (Sephora) می‌باشد. اصلی‌ترین مستاجر این مرکز خرید گالری کافهوف (Galeria Kaufhof) است که‌ یک فروشگاه زنجیره‌ای آلمانی می‌باشد. 

 

 

کافه و رستوران‌های خیابان زیل

  1. آشپزخانه‌ی زیل (Zeil Kitchen) ارائه دهنده‌ی غذاهای مدیترانه‌ای، اروپایی، آسیایی و بین‌المللی 
  1. رستوران گرین تای (green thai) ارائه دهنده‌ی غذاهای آسیایی و تایلندی 
  1. رستوران سندر (sander) ارائه دهنده‌ی غذاهای آلمانی و انواع نوشیدنی 
  1. رستوران ماما فورنو (Mamma Forno) ارائه دهنده‌ی غذاهای ایتالیایی، مدیترانه‌ای، اروپایی و پیتزا 
  1. رستوران کُنستی فود (Konstifood Station) ارائه دهنده‌ی غذاهای آمریکایی، هندی، آسیایی، خاورمیانه‌ای و فست فود 

 

 

آدرس و دسترسی به خیابان زیل

خیابان زیل در منطقه‌ی ایننستاد در مرکز شهر فرانکفورت واقع شده است و برای دسترسی به آن می‌توانید از طرق زیر استفاده کنید: 

اتوبوس: خطوط 30 و 36 

قطار: خطوط ICE772, RB58, RE30, RE4  

مترو: خطوط U2, U4, U7

لایت ریل: خط 11 

قطار S: خطوطS1, S2, S4, S8, S9  

 

 

با خرید تور آلمان و سفر به شهر زیبای فرانکفورت، می‌توانید بهترین خریدهای خود را در خیابان زیل انجام دهید. این خیابان علاوه بر صدها فروشگاه کوچک و بوتیک‌های متنوع، دارای مشهورترین مراکز خرید اروپا و رستوران‌های متعدد می‌باشد. اگر اهل خرید هستید نباید فرصت بازدید از این خیابان را از دست بدهید. امیدواریم با اطلاعاتی که از این مطلب به دست آورده‌ید سفر و خرید زیباتری را تجربه کنید.


نام
نام خانوادگی
متن پیام