بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های فرانکفورت خانه‌ی اپرای قدیمی فرانکفورت Alte Oper
خانه‌ی اپرای قدیمی فرانکفورت Alte Oper
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره خانه‌ی اپرای قدیمی فرانکفورت

خانه‌ی کهن اپرا در اصل سالن اپرای سابق و سالن کنسرت فعلی در شهر فرانکفورت است. این بنای زیبا و باشکوه در منطقه‌ی اینِنستاد (Innenstadt) و در مقابل میدان اپرا (Opernplatz)، محله‌ای سرزنده و شلوغ، واقع شده است. شما می‌توانید یکی از 2500 صندلی تالار بزرگ اپرا را رزرو کرده و بیننده‌ی اجرای بهترین گروه‌های موسیقی جهان باشید (برای اطلاع از زمان کنسرت و تهیه بلیط به وب سایت Alte Oper مراجعه کنید). به ‌یاد داشته باشید خانه‌ی اپرای قدیمی ‌در شب هنگام به دلیل نورپردازی‌های بی‌نظیر بسیار رویایی و زیباتر از روز به نظر می‌رسد. 

اپرای قدیمی برای اولین بار در سال 1880 افتتاح شد، اما متاسفانه در سال 1944 در طول جنگ جهانی دوم توسط بمباران نابود گشت. در دهه‌ی 1970، به آرامی مورد بازسازی قرار گرفت و مجدداً در سال 1981 به عنوان سالن کنسرت افتتاح شد. بسیاری از اپراهای مهم دنیا از جمله کارمینا بورانای کارل اورف (Carl Orff) برای اولین بار در فرانکفورت و در سال 1937 برگزار شد. 

اگر قصد سفر با تور فرانکفورت و بازدید از خانه‌ی کهن اپرا را دارید، در ادامه‌ی مطلب با بیسان همراه باشید: 

 

 

 

تاریخچه و ساختارخانه‌ی اپرای قدیمی‌ 

خانه‌ی اپرا توسط معمار برلینی ریچارد لوکا (Richard Lucae) طراحی شده و فیلیپ هولزمان (Philipp Holzmann) طرح وی را اجرا کرده است. هزینه‌ی ساخت بنا توسط شهروندان فرانکفورت تامین شد، البته در ابتدا با برآورد هزینه‌ی دو میلیون مارک نسبت به انجام آن تردید داشتند. کار ساخت و ساز در سال 1873 آغاز شد و خانه‌ی اپرا در 20 اکتبر 1880 افتتاح گشت.  

خانه‌ی اپرا در 23 مارس 1944 در اثر حملات بمباران جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دید، اگرچه بسیاری از دیوارها و نمای خارجی آن سالم ماندند. در سال 1952 اقدامات لازم برای جلوگیری از ریزش ساختمان به عمل آمد، اما بیست و چهار سال طول کشید تا سرانجام بازسازی خانه اپرا توسط شورای شهر تصویب شود. حتی در دهه‌ی 1960 دادستان شهر قصد تخریب ویرانه‌ها و جایگزینی آن با یک ساختمان اداری مدرن را داشت، اما به لطف گروه‌های فعال شهروندی که از بازسازی این بنای برجسته حمایت می‌کردند، این نقشه‌ها هرگز تحقق نیافتند. 

خانه‌ی اپرا به طور رسمی در 28 آگوست 1981 بازگشایی شد. از آنجا که فرانکفورت در سال 1951 خانه اپرای جدیدی را بنا کرده بود، این ساختمان به "Alte Oper" یا اپرای قدیمی تغییر نام داد. نمای خارجی و لابی ساختمان دقیقا همانند سابق بازسازی شدند، اما بخش اعظم داخلی به عنوان یک مجموعه چند منظوره‌ی مدرن با سالن‌های کنسرت و مرکز کنگره ساخته شده است. این ساختمان دارای چندین سالن از جمله سالن بزرگ (Grosse Saal) با ظرفیت 2500 صندلی و سالن موتزارت (Mozart-saal) با ظرفیت700 نفر، می‌باشد. 

 

 

آدرس و دسترسی بهخانه‌ی اپرای قدیمی‌

خانه‌ی اپرای قدیمی‌ در میدان اپرای شهر فرانکفورت واقع شده است و برای دسترسی به آن می‌توانید از طرق زیر استفاده کنید: 

اتوبوس: خطوط 30، 36، 50 و 61 

قطار: خطوط ICE527, RB10, RB12, RB51, RE2, RE9 

مترو: خطوط U7 و U8 

قطار S: خطوط S1, S3, S4, S9 

آدرس: Opernplatz 1, 60313 Frankfurt am Main, Germany 

 

 

با خرید تور آلمان و سفر به شهر زیبای فرانکفورت، می‌‌توانید از خانه‌ی اپرای کهن واقع در میدان زیبا و شلوغ شهر دیدن فرمایید. امیدواریم با اطلاعاتی که از این مطلب به دست آورده‌اید سفر شیرین‌تری را تجربه کنید. 

 


نام
نام خانوادگی
متن پیام