بیسان بلاگ ها بلاگ های اسپانیا بلاگ های بارسلون بهترین ‌محله‌های بارسلونا
ترکیش ایرلاین 8 شب 9 روز

تور فرانسه + اسپانیا

  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت
  • ترانسفر فرودگاهی

تهران

پرواز رفت 1402/09/15

بارسلون

پرواز برگشت 1402/09/23
1990 یورو + هزینه پرواز
قطر ایرویز 5 شب و 6 روز

تور بارسلون - قطر ایرویز - نوروز 1403

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/12/29

بارسلون

پرواز برگشت 1403/01/05
1090 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
بهترین ‌محله‌های بارسلونا
17 اردیبهشت 1401

بارسلونا یکی از شهرهای دیدنی اسپانیا می‌باشد که هر نقطه‌ای از آن رنگ و بویی دلچسب دارد. در هر کجای این شهر مردمان شاد و سرزنده به چشمتان می‌خورد و محله‌هایی که یکی از یکی زیباتر است. گشت وگذار در محله‌های شهر بارسلونا خود می‌تواند نوعی سرگرمی برایتان باشد. چرا که در آن‌ها شاهد کافه‌های دنج، رستوران‌های متنوع، موسیقی‌های خیابانی، اماکن تاریخی و فروشگاه‌های جذاب خواهید بود. زندگی در تمامی محله‌های این شهر جربان داشته و همیشه لبخند بر لب مردمانش است.

اگر با محله‌ها این شهر آشنا شوید مطمئنا نمی‌توانید از گشت و گذار و قدم زدن در آن‌ها دل بکنید.ما در مطلب زیر بخشی از محله‌های معروف و محبوب گردشگران این شهر را مطرح می‌کنیم. اگر شما هم قصد خرید تور بارسلونا را دارید، می‌توانید از این مطلب به عنوان راهنما استفاده کنید.

 

 

آشنایی با محله‌های معروف بارسلونا

  • لا رامبلاLa Rambla

در خیابان طویل لارامبلا از دو محله‌ی معروف راول Raval و منطقه‌ی تاریخی گوتیک Gothic گذر کنید. این خیابان معروف در مرکز شهر بارسلونا واقع شده و از میدان کاتالونیا Plaza de Cataluña تا بندر پورت وی Port Vell کشیده شده است.

خیابان لارامبلا به دلیل موقعیت مکانی و دسترسی خوبی که به مکان‌های اصلی شهر دارد، به محلی ایده‌آل برای اقامت تبدیل شده است. در سراسر این خیابان پر از فروشگاه‌های مختلف، هتل، کافه و رستوران‌های گوناگون است و فضایی کاملا پر شور و سر زنده دارد. با قدم زدن در خیابان، شاهد هنرمندان خیابانی، مسافران مختلف از اقسی نقاط دنیا و بومیان این منطقه خواهید بود. هنگام تردد در این خیابان شلوغ، مراقب وسایل خود باشید چرا که لارامبلا نیز همانند هر خیابانی در دنیا ممکن است جیب‌بر داشته باشد.

 

  • پاسیج د گراسیا Passeig de Gracia

خیابان پاسیج د گراسیا از میدان کاتالونیا تا محله‌ی گراسیا امتداد یافته ‌است. این خیابان مرکز فروشگاه‌های مختلف در رابطه با دیزاین و طراحی است، همچنین اوتلت‌های مختلفی در آن وجود دارد. پاسیج د گراسیا بعد از خیابان لارامبلا قرار داشته و یکی از خیابان‌های معروف و پر ترددد این شهر به حساب می‌آید. این خیابان میزبان بهترین هتل‌ها نیز بوده و می‌تواند محل خوبی برای اقامتتان یاشد.

در خیابان پاسیج د گراسیا از ساختمان زیبا و مشهور کازا باتیو Casa Batlló و بنای شگفت انگیز کازا میلا Casa Batlló دیدن فرمائید.

 

  • اَوینیدا دیاگونالAvinguda Diagonal

خیابان اَوینیدا دیاگونال با طول 11 کیلومتر، یکی از طویل‌ترین خیابان‌های شهر است که بارسلونا را به دو بخش شرقی و غربی قسمت کرده است. این خیابان بستری برای اماکن دیدنی و مراکز تاریخی زیادی همچون عمارت زیبای پالائو رِیال د پدرالبسPalau Reial de Pedralbes، برج آگبار Agbar، موزه موسیقی، موزه دیزاین و همچنین چندین مرکز خرید می‌باشد. اگر به دنبال تفریحات ارزان قیمت و آشنایی با تاریخ و فرهنگ این شهر هستید، گشت و گذار در این خیابان را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

  • کرر د مونتکاداCarrer de Montcada

 با قدم زدن در خیابان زیبای کرر د مونتکادا، در دل تاریخ این شهر قدم بگذارید. سراسر این خیابان پر از کاخ‌ها و بناهای تاریخی با شکوهی است که به دوره‌ی قرون وسطی باز می‌گردد. معماری این بناها اکثرا به سبک باروک و رنسانس بوده است و زمانی محلی برای سکونت تاجران و نجیب زادگان این شهر بوده است. یکی از معروف‌ترین بناهایی که در خیابان کرر د مونتکادا به چشم می‌خورد، موزه‌ی پیکاسو می‌باشد. معماری این ساختمان به سبک گوتیک بوده و عناصر تماشایی زیادی دارد. اگر به شنیدن موسیقی سنتی اسپانیایی ( فلامنکو) علاقه دارید، می‌توانید به پالائو دالماس Palau Dalmases در ساختمان شماره‌ی 20 خیابان کرر د مونتکادا سری بزنید و حال و هوایی بی نظیر را تجربه کنید.

 

  • کرر دلس میرایرسCarrer dels Mirallers

خیابان کرر دلس میرایرس در نزدیکی معروف‌ترین و بزرگترین کلیسای بارسلونا، سانتا ماریا دل مار Santa Maria del Mar قرار گرفته است. کرر دلس میرایرس بر خلاف دیگر خیابان‌هایی که ذکر کردیم، یکی از خیابان‌های کوچک و پنهان در بارسلون می‌باشد که به دلایل خاصی مورد توجه قرار گرفته است. یکی از این دلایل، قرارگیری خانه‌ای معروف به خانه‌ی ارواح شیطانی، در این خیابان است. این خانه در گذشته‌ای دور، محل سکونت شاعر و نویسنده‌ی بزرگ اسپانیایی، جاسینت ورداگر Jacint Verdaguer بوده است. این شاعر برجسته در سال 1870 به یک کشیش تبدیل گشت و در دوره‌ای از زندگیش دچار بحران شخصیتی شدیدی شد. او با جادوگران و ساحره‌های زیادی نشست و برخاست می‌کرد، و بیرون از خانه‌ی خود، در این خیابان به تمرین سحر و جادو می‌پرداخت. مردم این محله معتقد بودند که او با افکار و کارهایش ارواح شیطانی را به این محله وارد کرده‌ است. آن‌ها به تدریج این محله نقل مکان کردند. این خیابان رمز آلود تا کنون به عنوان خیابان ارواح شیطانی در میان مردم مشهور است و به یکی مکان‌های معروف این شهر تبدیل شده است.

 

  • پسج دل بورنPasseig del Born

پسج دل بورن در گذشته یکی از قطب‌های فرهنگی این شهر بوده است که هم اکنون نیز آثاری از این قبیل در آن به چشم می‌خورد. این خیابان علاوه بر جنبه‌ی هنری و فرهنگی خود، بستری برای فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی نیز به شمار می‌رفت. پسج دل بورن میزبان جشن‌ها در مناسبت‌های گوناگونی بوده و امروزه نیز به یکی از خیابان‌های شب زنده‌دار در بارسلونا معروف می‌باشد. موسیقی‌های خیابانی، کافه‌های دنج و زیبا و بوتیک‌های مختلف، فضایی دلنشین در این خیابان ایجاد کرده‌اند.

 

  • کرر دل بیسبهCarrer del Bisbe

کرر دل بیسبه یکی دیگر از خیابان‌‌های دیدنی بارسلونا است که در کنار کلیسای جامع گوتیک  Cathedral of Barcelonaقرار گرفته است. از بالای این خیابان نیز یک پل زیبا به نام پل بیشاپ Bishop’s Bridge عبور کرده است. معماری این پل نیز به سبک نئو گوتیک می‌باشد. در این خیابان عناصر تاریخی زیادی برای تماشا وجود دارد که البته در پشت هرکدام داستانی شنیدنی نهفته است.

 

  • پورتال دل آنحل Portal del Ángel

 پورتال دل آنحل یک خیابان سنگ فرش شده مخصوص عابر پیاده است که در آن امکان ورود وسیله‌ی نقلیه‌ی موتوری وجود ندارد. این خیابان به یکی مقاصد اصلی مردم برای خرید کردن تبدیل شده است چرا که دو طرف آن را مغازه‌هایی با اجناس مختلف فرا گرفته‌اند. این خیابان در تمام روزهای سال میزبان جمعیت زیادی از مردم است که برای خرید و یا تماشای فروشگاه‌های رنگارنگ به آن جا می‌روند. مرکز خرید معروف ال کورته اینگلسEl Corte Inglés نیز در این خیابان واقع شده است. خیابان پورتال دل آنحل در نزدیکی میدان کاتالونیا قرار گفته و یکی از پر ترددترین خیابان‌های شهر تلقی می‌شود.

 

  • آوینگودا پارایلAvinguda Parallel

در خیابان آوینگودا پارایل شاهد سالن‌های سینما، تئاتر و کافه بارهای گوناگونی باشید. این خیابان بافت نسبتا قدیمی داشته و از جاذبه‌های اصلی شهر کمی فاصله دارد اگر به دنبال مکانی خاص و دور از تجمع گردشگران هستید، گشت و گذار در این خیابان دنج و سر زنده را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

 

قطعا هیچ‌کجا از شهر به اندازه‌ کوچه و خیابان‌ها نمی‌تواند شما را با اجتماع و فرهنگ یک کشوری آشنا کند. قدم زدن در خیابان‌های این شهر حس و حالی تازه به شما می‌بخشد و سفری منحصر به فرد برایتان می‌سازد. اگر تور اسپانیارا برگزیده‌اید و قصد سفر به شهر پر شور بارسلونا را دارید، از گشت و گذار در خیابان‌ها و محله‌های بی نظیر این شهر غافل نشوید.


نام
نام خانوادگی
متن پیام