بیسان بلاگ ها بلاگ های ایتالیا بلاگ های رم بنای یادبود ویکتور امانوئل دوم Victor Emmanuel II Monument
ترکیش ایرلاین 8 شب و 9 روز

تور سوئیس + فرانسه - ترکیش - نوروز 1403

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1403/01/07

رم

پرواز برگشت 1403/01/15
2590 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
بنای یادبود ویکتور امانوئل دوم Victor Emmanuel II Monument
17 اردیبهشت 1401

بنای یادبود ویکتور امانوئل دوم  Victor Emmanuel II Monument

بنای تاریخی ویکتور امانوئل دوم بنایی بسیار قابل توجه در شهر رم بوده که از سنگ مرمر سفید و به افتخار پادشاه امانوئل دوم ساخته شده است. اگرچه مانند خیلی از بناهای تاریخی رم، در طراحی کلی از این بنا شکلی به صورت برج وجود ندارد اما ساختار قرون وسطایی آن باعث شده تا این بنا تقریباً از هر قسمت شهر جلب توجه کند.

 

این بنا بین تپه‌های کاپیتولین و پیازا ونزیا واقع شده و دارای برخی از زیباترین مجسمه‌ها، سرستون‌ها و راه‌پله‌های بزرگ است که درتور رمحتما باید از آن‌ها دیدن کنید.

 

  ویکتور امانوئل دوم، پادشاه اول ایتالیا  

ویکتور امانوئل دومبه عنوان پادشاه ساردینیا و پیروز بر ارتش اتریش در جنگ لومباردی، به نمادی از جنبش‌های آزادی‌خواه برای اتحاد کشور ایتالیا تبدیل شده بود. پس از آنکه ارتش این پادشاه بر رم مسلط شد به عنوان اولین پادشاه ایتالیا در سال 1861 معرفی می‌شود.

تاریخچه‌‌ی بنای یادبود ویکتور امانوئل دوم

پس از مرگ پادشاه امانوئل در سال 1885 ساخت بنای یادبود با طراحی جوزپه ساكونی آغاز شد. ابتدی شیب شمالی از تپه‌های کاپیتولین گرفته شد تا راهی برای دسترسی به این بنای تاریخی هموار شود. در این فرایند متاسفانه ویرانه‌های رومی و کلیساهای قرون وسطایی در این مسیر نابود شدند.

جوزپه ساكوني هرگز موفق به تکمیل این بنا نشد و در سال 1905 درگذشت. پس از او سه نفر از بهترین معماران و طراحان ایتالیا به نام‌های مانفردو، پیو پیاستینی و گائتانو ادامه‌‌ی ساخت بنای یادبود پادشاه ایتالیا را به دست گرفتند.

بنای یادبود ویکتور امانوئل دوم با نامAltar of the Fatherlandبه معنی محراب وطن نیز شناخته ‌‌می‌شود. دلیل این نامگذاری علاقه و اهمیتی است که این پادشاه به وطن خود یعنی ایتالیا در زمان حیات خود داده است.

معماری در بنای ویکتور امانوئل دوم

بلندی سقف این بنای تاریخی در حدود 80 متر ارتفاع دارد که بخش ورودی آن شامل پله‌هایی است که به یک ستون عظیم منتهی ‌‌می‌شود. در سمت راست و چپ ورودی اصلی دو چشمه وجود دارد که نمونه‌‌ی کوچکی از دو دریا که با ایتالیا هم مرز هستند، ‌‌می‌باشد. چشمه‌‌ی سمت چپ نماد دریای آدریاتیک و چشمه‌‌ی سمت راست نماد دریای تیرنه است.

 

در مرکز بنای پادشاه امانوئل مجسمه‌‌ی باشکوهی از سوارکاری ویکتور امانوئل به چشم ‌‌می‌خورد. این مجسمه اثر مجسمه ساز ایتالیایی به نامEnrico Chiaradiaاست که نزدیک به پنجاه تن وزن و دوازده متر طول دارد. همچنین مقبره‌‌ی یک سرباز گمنام ایتالیایی در پایین این مجسمه وجود دارد. این سرباز در جنگ جهانی اول کشته شده و به نمادی از همه‌‌ی سربازان ناشناخته‌‌ی ایتالیایی تبدیل شد.

 

بخش فوقانی این بنای یادبود از یک سری ستون‌های بزرگ منحنی شکل به ارتفاع پانزده متر تشکیل شده است. گفته ‌‌می‌شود که طراحی این ستون‌ها به احتمال زیاد الهام گرفته از سیرک ماکسیموس در دوران باستان ‌‌می‌باشد. دیواره‌‌ی این ستون‌ها با نقاشی‌های بسیار زیبا و گنبد بالای ساختمان با مجسمه‌های باشکوه تزئین شده است.

همچنین دو مجسمه‌‌ی برنزی این اثر تاریخی را احاطه کرده‌‌‌اند که مجسمه‌‌ی سمت راست نماد آزادی و مجسمه‌‌ی سمت چپ نماد وحدت ایتالیا محسوب ‌‌می‌شود. این مجسمه‌ها در سال 1927 یعنی شانزده سال پس از افتتاح این بنا به آن اضافه شدند.

 

جالب است بدانید که سبک معماری در این بنای تاریخی به دلیل سادگی، همیشه با انتقادهای بی‌شماری همراه بوده است. اما همچنان این مکان به عنوان یک مکان محبوب برای گردشگران در تور رم محسوب می‌شود. به دلیل نمای سفید رنگ این ساختمان برخی از معماران آن را شبیه به کیک عروسی می‌دانند!

موزه‌ی Museo del Risorgimento

در بخش داخلی از ساختمان، اتاق‌های بزرگی وجود دارد که به عنوان موزه و نمایشگاه مورد استفاده قرار ‌‌می‌گیرند. در قسمتی از این ساختمان موزه‌ای به نامCentrale del Risorgimento وجود دارد که به تاریخ اتحاد ایتالیا اختصاص یافته است. این موزه با نمایش نقاشی‌ها، اسناد، عکس‌ها و یادگاری‌هایی مانند سکه‌ها و پرچم‌ها، وقایعی را که منجر به اتحاد کشور ایتالیا شده است را نشان ‌‌می‌دهد. در طبقه‌‌ی بالای ساختمان موزه یک تراس بزرگ وجود دارد که ‌‌می‌توانید چشم‌‌‌اندازی بی‌نظیر از شهر رم را در این قسمت مشاهده کنید.

نکته‌‌ی جالب دیگر درمورد بنای ویکتور امانوئل دوم این است که نمادهای زیادی در آن به چشم ‌‌می‌خورند که بیشتر آن‌ها توسط مجسمه‌ها نشان داده ‌‌می‌شوند. مانند درخت نخل ( نماد پیروزی )، برگ درخت ( نماد صلح )، بلوط ( نماد استحکام و ایستادگی )، زیتون ( نماد اتحاد و هماهنگی ) که از مهم‌ترین آن‌ها در این مجموعه هستند.

 

دسترسی به بنای ویکتور امانوئل دوم

این بنا در منطقه‌‌یPiazza Veneziaاز شهر رم واقع شده استکه با استفاده از مترو خطBدر ایستگاهColosseo,و همچنین اتوبوس‌های شماره‌‌ی 40، 44، 84، 780 و 810 در ایستگاهTermini‌‌می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

ساعات بازدید و هزینه‌‌ی ورودی

دوشنبه تا شنبه: 9:30 الی 19:30 ( آخرین پذیرش ساعت 18:00 )

یک شنبه‌ها، 25 دسامبر و 1 ژانویه ساختمان تعطیل ‌‌می‌باشد.

هزینه‌های ورودی برای هر نفر 8 یورو ‌‌می‌باشد.

سخن پایانی

می‌توان گفت که بنای ویکتور امانوئل تنها بنایی در شهر رم است که در عین سادگی، زیبا و دیدنی بوده و فرصت بازدید از آن را درتور ایتالیانباید از دست دهید. موزه و مجسمه‌های این مجموعه از زیبایی‌های غیرقابل انکار در این بنای یادبود هستند.


نام
نام خانوادگی
متن پیام