بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های فرانکفورت باغ پالم فرانکفورت Palmengarten
باغ پالم فرانکفورت Palmengarten
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره‌ی باغ پالم فرانکفورت

باغ پالم یکی از سه باغ گیاه‌شناسی خارق‌العاده و زیبا در شهر فرانکفورت است. این باغ عظیم با وسعتی برابر با 22 هکتار در سال 1871 افتتاح شد و به سرعت مورد توجه عموم قرار گرفت. جذابیت‌هایی که امروزه گردشگران را به خود جلب کرده است، نمایشگاه‌های گیاه شناسی برجسته و چشمگیر در فضای باز است که با توجه به موقعیت جغرافیایی آن‌ها، به همراه تعدادی گلخانه با گونه‌های گیاهی گرمسیری و نیمه گرمسیری ارائه شده است. علاوه بر این، باغ پالم با ارائه‌ی تفریحات و برنامه‌های رنگارنگی همچون قایقرانی در دریاچه، زمین بازی کودکان، فستیوال‌های بین‌المللی و مکان‌های مناسب برای پیکنیک، فضای سرگرم کننده‌ای را برای بازدیدکنندگان فراهم آورده است. 

اگر قصد سفر با تور فرانکفورت و بازدید از باغ زیبای پالم، این بهشت گرمسیری را دارید، در ادامه‌ی مطلب با بیسان همراه باشید: 

 

 

تاریخچه باغ پالم 

همانند بسیاری از اماکن عمومی دیگر در فرانکفورت، ساخت باغ پالم با سرمایه گذاری خصوصی توسط معمار ‌هاینریش سیسمایر (Heinrich Siesmayer) اجرا شد. در سال 1868، سیسمایر مجموعه‌ی بزرگی از گیاهان عجیب و غریبی که توسط دوک آدولف ناسائو جمع آوری شده بود، خریداری کرد. شهروندان فرانکفورت با تأمین بودجه به سیسمایر برای دستیابی به هدفش یعنی ایجاد یک باغ با گیاهان متنوع یاری رساندند. کار خیلی زود در سال 1871 به پایان رسید و باغ برای عموم مردم بازگشایی شد. پس از جنگ جهانی دوم باغ مورد بازسازی قرار گرفت و سالن‌های ویران شده در جنگ دوباره توسعه و گسترش یافتند. در سال 1992 بازسازی به طور کامل به پایان رسید و باغ پالم با ظاهر جدید خود به خوبی درخشید. 

 

 

نمایشگاه‌های گیاه شناسی  

نمایشگاه‌های گیاه شناسی با توجه به منشاء گیاهان، در گلخانه‌ها و یا در هوای آزاد، با بسیاری از گیاهان گرمسیری و نیمه گرمسیری، برگزار می‌شوند. در ابتدای باغ نیمی از بنای اصلی اجتماعی سال 1905، که دوباره بازسازی شده است، به عنوان ورودی اصلی باغ پالم شناخته می‌شود. در سمت راست و چپ ورودی، اتاق‌های نمایشگاه و اتاق‌های آموزش قرار گرفته‌اند. در جناح جنوبی طبقه‌ی اول تعدادی گیاه گوشتخوار، و در جناح شمالی آن تعدادی گیاه آناناس آمریکایی وجود دارند. اطلاعاتی نیز در مورد بوم شناسی و جغرافیای همه‌ی گیاهان موجود، برای بازدیدکنندگان در معرض نمایش قرار دارد. مجموعه‌های گوناگونی از گیاهان در باغ پالم قرار گرفته‌اند که نمونه‌هایی از آن‌ها عبارتند از: 

  • باغ گل رز (Rose Garden

پس از اینکه ساختمان ورودی را پشت سر گذاشتید، "رُزالدا" (Rosaleda) را با سبک هندسی مشخصی از توزیع گیاهان، پیدا خواهید کرد. خانه‌ی رُزنبرون (Rosenbrunn) که به سبک اوایل سال 1884 ساخته شده است در مرکز آن قرار گرفته است.  

 

 

  • خانه‌ی پالم (Palmenhaus

این خانه هسته‌ی اصلی باغ پالم است و در سال 1869 ساخته شده است. خانه‌ی پالم در نوع خود یکی از بزرگترین ساختمان‌هایی است که در اروپا یافت می‌شود. در کنار تعداد زیادی از درختان نخل گرمسیری، سرخس درختی، گیاهانی با ساقه‌های بلند و براق، و گیاهان پهن برگ نیز قرار گرفته‌اند و یک تصویر زیبا از فضایی کاملا گرمسیری، به وجود آورده‌اند. 

 

 

  • باغ علف جاروب (Heather Garden

باغ علف جاروب به زیبایی با رنگ‌های جذاب و شکوفه‌های اواخر تابستان نمایان است و شما را به سمت خود جذب می‌کند. 

 

 

  • باغ بوته (Bush garden

باغ بوته در قسمت شمالی مجموعه قرار گرفته است و بوته‌های گیاهان در امتداد رودخانه گروه بندی شده‌اند. این منطقه از باغ گل آلود است و آب فراوانی در مسیر اصلی پیاده‌رو جریان دارد. 

 

 

  • خانه‌ی گل (flower house

یکی از خانه‌هایی که در باغ پالم ارزش دیدن را دارد، خانه‌ی گل است. این خانه حدود 200 مترمربع وسعت دارد و به دو قلمروی سرد و گرم تقسیم می‌شود. نکته‌ی جالب این است که در هر زمان از سال از خانه‌ی گل دیدن کنید، همه‌ی گیاهان دارای گل هستند. 

 

 

  • علفزار بدون درخت (Steppe meadow

در این منطقه‌ی هموار که خشک‌تر از سایر قسمت‌های باغ است، مجموعه‌ای از گیاهان وجود دارند که در آفتاب کامل رشد می‌کنند. این گیاهان متعلق به مناطق اوراسیا و آمریکا هستند. 

 

 

  • خانه زیرجنوبگان (subantarctic house

خانه زیرجنوبگان (ناحیه‌ای در نیم‌کره جنوبی است که در شمال جنوبگان قرار گرفته است) در سال 1992 افتتاح شد و گیاهان مناطق سردسیر نیمهی جنوبی کره زمین را گرد هم آورد. ویژگی‌های پوشش گیاهی آن جنگلی، بوته‌ای و باتلاقی است.  

 

 

  • باغ کاکتوس (Cactus garden

باغ کاکتوس مجموعه‌ای از گیاهان آبدار است که در برابر زمستان‌های سخت مقاوم هستند. این گیاهان از آمریکا، آفریقا و جزایر قناری آورده شده اند. در بین آن‌ها، انواع زیادی از فوکوس‌ها نیز وجود دارند. 

 

 

زمان و هزینه‌ی ورود 

باغ گیاه‌شناسی پالم همه‌ی روزهای هفته از ساعت 9 صبح الی 6 عصر پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشد. هزینه‌ی ورود برای افراد بالای 13 سال 7 یورو و برای افراد زیر 13 سال 2 یورو می‌باشد. 

آدرس و دسترسی بهباغ پالم فرانکفورت

باغ گیاه شناسی پالم در جاده‌ی بوکنهایمر (Bockenheimer) شهر فرانکفورت واقع شده است. برای دسترسی به آن می‌توانید از خط U4 مترو و یا خط 16 لایت ریل استفاده کنید. 

آدرس: Siesmayerstraße 61, 60323 Frankfurt am Main, Germany 

 

 

با خرید تور آلمان و سفر به شهر زیبای فرانکفورت، می‌توانید از باغ آرامش‌بخش پالم دیدن فرمایید. در این باغ بسیار بزرگ، علاوه بر بازدید از گیاهان و گل‌های زیبا و کمیاب می‌توانید از تفریحاتی مانند قایقرانی در دریاچه و یا پیکنیک با خانواده بهره‌مند شوید. امیدواریم با اطلاعاتی که از این مطلب به دست آورده‌اید سفر شیرین‌تری را تجربه کنید. 

 


نام
نام خانوادگی
متن پیام