بیسان بلاگ ها بلاگ های فرانسه بلاگ های موناکو باغ اگزوتیک Exotic Garden
قطر ایرویز 7 شب و 8 روز

تور موناکو

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/09/20

موناکو

پرواز برگشت 1402/09/28
1610 یورو +هزینه پرواز
ویزا شینگن
باغ اگزوتیک Exotic Garden
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره باغ اگزوتیک موناکو

باغ اگزوتیک یا باغ "عجیب و غریب" واقع در موناکو، همانطور که از نامش پیداست، یک باغ گیاه‌شناسی بسیار زیبا با گونه‌هایی عجیب و نادر از گیاهان سراسر دنیا می‌باشد.

باغ اگزوتیک از زمان افتتاحش در سال 1933 تاکنون همچنان در نوع خود موفق مانده است و یکی از جذاب‌ترین نقاط گردشگری در موناکو شده است.

این باغ در دامنه‌ی صخره واقع شده است و به همین خاطر منظره‌ی خیره کننده‌ای دارد.

این باغ با مساحتی حدود 15 هزار مترمربع، شامل هزاران گونه‌ی کاکتوس در رنگ‌ها و اندازه‌های گوناگون و انواع گیاهان دیگر می‌باشد. گیاهان موجود در این باغ از چندین منطقه‌ی سرد و خشک مانند: جنوب غربی ایالات متحده، مکزیک، آمریکای مرکزی و جنوبی، آفریقای جنوبی، شبه جزیره شرقی و عربی جمع آوری شده اند.

 

این گیاهان با تولید گل و شکوفه‌های مختلف بسته به محلی که به آن تعلق داشتهاند و زمان مناسب، به طور مرتب تکثیر پیدا می‌کنند. به عنوان مثال زمستان برای تکثیر آلوئه ورا و گیاهان آفریقایی و بهار و تابستان برای تکثیر کاکتوس‌ها مناسب است.درختان عظیمی‌که مسیرهای باغ اگزوتیک را مشخص می‌کنند، عمر این مجموعه را نشان می‌دهند. 

اگر قصد خرید تور موناکو و بازدید از این باغ زیبا را دارید در ادامه‌ی مطلب با بیسان همراه باشید.

 

 

 

غار رصدخانه

در پایه‌ی صخره‌ی باغ اگزوتیک، 100 متر بالاتر از سطح دریا، یک حفره زیرزمینی واقع شده است که امکان بازدید از آن وجود دارد. صخره‌ای از سنگ آهک که توسط آب و گاز کربن دی اکسید حفر شده است.

 با بلیطی که برای ورود به باغ اگزوتیک تهیه کرده‌اید می‌توانید همراه با راهنمای تور وارد غار شوید. این غار عملاً تا سطح دریا پایین می‌رود و مرتباً توسط غارشناسان بومی مورد بازدید قرار می‌گیرد.

در گوشه و کنار این غار بقایای استخوان حیوانات به عنوان غذا نشان می‌دهد که بشر ماقبل تاریخ در آن سکونت داشته است. این آثار همچنین به تغییرات اقلیمی‌250 هزار سال قبل اشاره می‌کند. برای تکمیل بازدید خود از غار می‌توانید به موزه مردم شناسی نیز سری بزنید. 

 

 

 

تاریخچه باغ اگزوتیک و غار

در اواخر دهه 1860 گیاهان به اصطلاح آبدار از مکزیک به موناکو وارد شدند.

تا سال 1895 آگوستین گاستاد که در آن زمان به عنوان باغبان اصلی دولت موناکو مشغول به کار بود، ساکولنت‌ها (یا همان گیاهان آبدار) را در خیابان جاردین سنت مارتین پرورش داد.

آلبرت اول، شاهزاده موناکو در سال 1912 قطعه زمینی را در لس مونگتی به دست آورد و به لوئیس ناتاری، مهندس ارشد موناکو دستور داد تا باغ جدیدی در آن بسازد.

 در طول ساخت و ساز در سال 1916 نوتاری موفق به کشف یک غار زیرزمینی شد. سرانجام باغ در فوریه سال 1933 افتتاح گردید و در دهه 1960 توسط یک مرکز گیاه شناسی و یک پرورشگاه مخصوص درختان، تکمیل شد و به‌ یکی از پر بازدیدترین جاذبه‌های توریستی موناکو تبدیل گشت.

کشاورز لوییس واتریکان به عنوان اولین اداره کننده‌ی باغ از سال 1933 تا 1969 خدمت کرد و ساکولنت‌های آفریقایی را به سایر گیاهان آفریقای جنوبی اضافه کرد.

غار زیرزمینی کشف شده نیز در سال 1950 برای دسترسی عموم افتتاح شد، اما فقط با راهنماهای تخصصی قابل بازدید است. شواهدی دال بر وجود انسان های ماقبل تاریخ در این غار وجود دارد.

در باغ اگزوتیک موزه‌ای از مردم شناسی ماقبل تاریخ در سال 1902 توسط شاهزاده آلبرت اول تأسیس شده است که بسیاری از بقایای ماقبل تاریخ را نشان می‌دهد. 

 

 

 

فروشگاهی که در باغ اگزوتیک وجود دارد

یک فروشگاه کوچک 55 متری در باغ وجود دارد که شامل بیش از 400 کالا می‌باشد و بر روی بیشتر آنها لوگوی باغ اگزوتیک قرار دارد.

اجناس این فروشگاه عبارتند از: تیشرت، خودکار، مگنت، جا سوییچی، کارت پستال و... .

همچنین یک مجموعه منحصر به فرد از محصولات چرمی نیز در فروشگاه موجود می‌باشد.

این فروشگاه محصولاتی با تم کاکتوس مانند شمع، کتاب‌های تخصصی، کاکتوس‌های زنده، بذر و گیاهان، مقالات باغبانی برای کودکان و بزرگسالان، بازی‌های آموزشی و اسباب بازی نیز ارائه می‌دهد. دسترسی به فروشگاه برای عموم آزاد است و خرید از آن برای هر نوع بودجه‌ای مناسب می‌باشد. 

 

 

 

آدرس و دسترسی باغ اگزوتیک

باغ اگزوتیک در لا کوندامین (La Condamine)، یک منطقه مسکونی در موناکو واقع شده است و دسترسی به آن به راحتی با استفاده از تاکسی یا اتوبوس امکان‌پذیر می‌باشد. 

آدرس: 62 Boulevard du Jardin Exotique, 98000 Monaco

 

 

 

ساعت و هزینه ورود به باغ اگزوتیک

باغ اگزوتیک همه‌ی سال به غیر از 19 نوامبر و 25 دسامبر پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشد. ساعت ورود به باغ از فوریه تا آوریل 9 صبح تا 6 عصر، از مه تا سپتامبر 9 صبح تا 7 عصر و از نوامبر تا ژانویه 9 صبح تا 5 عصر می‌باشد. تور گشت در غار نیز از ساعت 10 صبح هر یک ساعت برگزار می‌گردد. 

هزینه بلیط ورودی که شامل تور باغ اگزوتیک، نمایشگاه‌های موقتی، غار رصدخانه و موزه مردم شناسی ماقبل تاریخ است، برای بزرگسالان 7.20 یورو، برای سنین بین 4 تا 18 سال 3.80 یورو و برای کودکان زیر 4 سال رایگان می‌باشد. 

 

 

 

اگر تور فرانسه‌ را برگزیده‌اید و برنامه‌ی سفر به موناکو را دارید حتما از این بهشت زیبا دیدن کنید. قدم زدن در باغ اگزوتیک با هزاران گونه از گیاهان سراسر دنیا و منظره‌ای از دریای مدیترانه آرامش‌بخش‌ترین قسمت سفر شما خواهد بود. کمتر نقاطی از دنیا این چنین گردآوری هوشمندانه‌ای از کاکتوس‌های عظیم و زیبا داشته اند، پس فرصت بازدید را از دست ندهید. این مطلب می‌تواند راهنمای خوبی برای سفرتان باشد. 


 


نام
نام خانوادگی
متن پیام