بیسان بلاگ ها بلاگ های ایتالیا بلاگ های رم بازار قدیمی کامپودی فیوری Campo De' Fiori
ترکیش ایرلاین 8 شب و 9 روز

تور سوئیس + فرانسه - ترکیش - نوروز 1403

  • صبحانه
  • گشت شهری
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1403/01/07

رم

پرواز برگشت 1403/01/15
2590 یورو + هزینه پرواز
ویزا شینگن
بازار قدیمی کامپودی فیوری Campo De' Fiori
17 اردیبهشت 1401

بازار قدیمی کامپودی فیوریCampo De' Fiori

بازار سنتی و قدیمی کامپودی فیوری یکی از باستانی‌‌ترین مناطق شهر رم است که پس از گذشت سال‌ها همچنان یکی از شلوغ‌‌ترین نقاط گشت و تفریح در این شهر محسوب ‌‌می‌شود. رومی‌هایی که در نزدیکی منطقه‌‌‌ی پیازا کامپو زندگی می‌کنند، به آنجا ‌‌می‌روند تا میوه و سبزیجات تازه و هر چیزی که نیاز دارند را خریداری کنند. همچنین در اطراف این بازار و در کوچه پس‌کوچه‌های سنگ‌فرش شده‌‌‌ی آن تعداد زیادی فروشگاه‌ قدیمی با بافت سنتی و اصیل ایتالیایی و رستوران‌های متعدد، گردشگران را سرگرم جذابیت‌های خود ‌‌می‌کند.

 

فراموش نکنید که این منطقه یکی از مناطق شب زنده‌دار در شهر رم بوده که ‌‌می‌توانید ساعت‌ها به گشت و خرید و تفریحات شبانه در آن مشغول باشید تا بهترین خاطرات را درتور رمبرای خود رقم بزنید.

 

نامگذاری کامپودی فیوری

نامCampo De' Fioriترجمه‌‌‌ی ایتالیاییField of Flowersبه معنای مزرعه‌‌‌ی گل است. نامی که مربوط به قرن 15 میلادی یعنی زمانی که این منطقه به جای یک میدان عمومی و شلوغ، یک چمن‌زار و مزرعه‌‌‌ی گل بود. درواقع به دلیل نزدیکی این منطقه به رودخانه‌‌‌ی تیبر مستعد سیل بود و به همین دلیل قرن‌ها به شکل توسعه نیافته باقی مانده بود. سال‌ها بعد با ساخت بناهایی مانند کلیساهای بومی، این منطقه شروع به رشد کرد و درنهایت به دستور پاپ کالیستوس سومCallixtus III  سنگ‌فرش شده و به بازار محلی برای شهروندان رم تبدیل شد.

دانستنی‌های جالب از بازار کامپودی فیوری

  1. Campo de 'fioriعنوان کمدی‌‌ترین فیلم کشور ایتالیا را در سال 1943 به خود اختصاص داده است.
  2. منطقه‌‌‌یCampo de 'Fioriدر گذشته میدان اعدام بوده است. مجسمه‌‌‌ی راهب مسیحی در مرکز این بخش درمورد راهبی به نامGiordano Bruno  است که در سال 1889 به آتش کشیده شد. از این مجسمه اکنون به عنوان سمبل آزادی اندیشه یاد ‌‌می‌شود.
  3. طبق یک افسانه‌‌‌ی قدیمی گفته ‌‌می‌شود که دانشجویان دانشگاه رم قبل از روز فارغ التحصیلی نباید به مجسمه‌‌‌یGiordano Brunoنگاه کنند وگرنه دچار نفرین مجسمه شده و هرگز فارغ التحصیل نخواهند شد!
  4. چشمه‌‌‌ی این میدان فقط تا سال 1924 در این قسمت قرار داشت که به میدان دیگری به نامPiazza della Chiesa Nuova منتقل شد تا فضای بیشتری برای بازار فراهم شود.
  5. درCampo di Fioriیک سینما نیز وجود دارد که یکی از قدیمی‌‌ترین سینماهای شهر رم است.
  6. سه خیابان منتهی به این میدان وجود دارد که نام آن‌ها بسیار جالب است. این اسامی از گویش رومی گرفته شده و به معنی خیابان سازندگان ژاکت، خیابان سازندگان کلاه و خیابان سازندگان کلید است. دلیل این نامگذاری این است که قبلاً این کوچه‌ها پر از مغازه‌های کوچک بوده که این کالاها را تولید و به فروش ‌‌می‌رساندند.

 

تجارت و معماری در کامپودی فیوری

تمام خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف کامپودی فیوری برای تجارت در ین بخش شکل گرفته‌اند و حتی نام آن‌ها به همان تجارتی که دارند تعیین شده است. خیابان سرکه فروشان، سفال فروشان و ساز فروشان از نمونه‌های این نامگذاری‌ها و کسب و کارها هستند.

معماری ساختمان‌های این منطقه تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده و نمونه‌ای شگفت‌انگیز از معماری به سبک قرون وسطی را نشان ‌‌می‌دهد. پیاده‌روها، کلیساها، فروشگاه‌ها و ساختمان‌های این بخش هیچ گاه از نظر معماری به صورت حرفه‌ای بازسازی نشده‌اند که این امر نشان دهنده‌‌‌ی بافت سنتی و اصیل کامپودی فیوری است.

دسترسی به کامپودی فیوری

Campo dei Fioriدرست در مرکزشهر رمواقع شده و به راحتی ‌‌می‌توانید با استفاده از مترو در ایستگاه‌های  Piazza di Spagna،Colosseo،Termini و همچنین اتوبوس‌های شماره‌‌‌ی 57 و 58 به آن دسترسی داشته باشید.

 

ساعات بازدید

بازارهای سنتی این منطقه از شهر رم، دوشنبه تا شنبه ( یک شنبه تعطیل ) از ساعت 7:00 الی 15:00 برگزار ‌‌می‌شوند. اما اگر قصد شب‌گردی و گشت و گذار در این منطقه را دارید هر ساعتی که بخواهید ‌‌می‌توانید به آنجا بروید تا ساعات خوشی را درتور رمتجربه کنید. فراموش نکنید که پیازا ناوونا و ویلا فارنسینا در نزدیکی این منطقه قرار دارند که ‌‌می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید.

 

سخن پایانی

هنگام بازدید از زیبایی‌های شهر رم، هر لحظه با شگفتی جدیدی روبه‌رو می‌شوید که بازار سنتی کامپودی فیوری نیز یکی از آن‌هاست. شب‌زنده‌داری و گشت و گذارهای روزانه در کامپودی فیوری از فعالیت‌هاییست که درتور ایتالیاحتما باید آن را امتحان کنید تا حسابی از سفر خود لذت ببرید.
 


نام
نام خانوادگی
متن پیام