بیسان بلاگ ها بلاگ های مجله گردشگری بلاگ های اخبار گردشگری ادامه اقامت در آلمان برای دارندگان ویزاهای منقضی تا ۳۰ ژوئن

پر بازدید ترین مطالب

ادامه اقامت در آلمان برای دارندگان ویزاهای منقضی تا ۳۰ ژوئن
17 اردیبهشت 1401

گردشگرانی که تاریخ ویزای شنگن آنها به پایان رسیده است و به دلیل بسته شدن مرزها و محدودیت‌های بسیار در پی شیوع ویروس کرونا در سفرهای بین المللی، نمی‌توانند خاک آلمان را ترک کنند، دولت آلمان اعلام کرد تا ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) می‌توانند در آلمان اقامت داشته باشند و با هیچگونه پیگرد قانونی روبرو نخواهند شد.

وزارت کشور آلمان پنج‌شنبه ۲۱ فروردین ( ۹ آوریل ) دستورالعملی را صادر کرد که بر اساس آن، نه تنها دارندگان ویزاهای منقضی شدۀ شنگن اجازه دارند تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ در خاک این کشور باقی بمانند بلکه تا این تاریخ، از دریافت اجازۀ اقامت نیز معاف هستند.

 

 

در بیانیه‌ای که در همین رابطه منتشر شده آمده است: با این دستورالعمل، وزارت کشور وضعیت دارندگان ویزای منقضی شدۀ شنگن را در نظر می‌گیرد. یعنی کسانی که به دلیل ویروس کرونا موقتا قادر به ترک آلمان و بازگشت به کشورشان نیستند، شامل این بیانیه می‌شوند. این دستورالعمل با هدف جلوگیری از تنبیه آن‌ها به دلیل اقامت غیرمجاز صادر شده است.

اجرای این دستورالعمل از ۱۰ آوریل آغاز شده است و این احتمال نیز وجود دارد که با توجه به تحولاتی که در موضوع شیوع ویروس کرونا در آینده روی خواهد داد، پس از ۳۰ ژوئن نیز تمدید شود.


نام
نام خانوادگی
متن پیام