بیسان بلاگ ها بلاگ های آذربایجان بلاگ های باکو مرکز فرهنگی حیدر علی اف Heydar Aliyev Center
ایران ایر 7 شب و 8 روز

تور باکو - ایران‌ایر

  • صبحانه
  • بیمه مسافرتی
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1403/01/10

باکو

پرواز برگشت 1403/01/17
27640000 تومان
آذربایجان 7 شب و 8 روز

تور باکو - آذربایجان ایرلاینز

  • گشت شهری
  • صبحانه
  • بیمه مسافرتی

تهران

پرواز رفت 1401/06/04

باکو

پرواز برگشت 1401/06/11
13400000 تومان
ایران ایر 7 شب و 8 روز

تور باکو ‌- ایران ایر

  • صبحانه
  • بیمه مسافرتی
  • بلیط رفت و برگشت

تهران

پرواز رفت 1402/12/21

باکو

پرواز برگشت 1402/12/28
23995000 تومان
مرکز فرهنگی حیدر علی اف Heydar Aliyev Center
اف
مرکز
Center
Heydar
علی
فرهنگی
حیدر
Aliyev
17 اردیبهشت 1401

مرکز فرهنگی حیدر علی اف یک اثر هنری اعجاز آمیز است که در میان میدان باکو می‌درخشد.
این ساختمان معماری زیبا و معرکه‌ای داشته و توانسته است مانند یک اثر هنری شگفت انگیز به یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار منحصر به فرد باکو تبدیل شود.
این بنا دارای 8 طبقه است و هر بازدیدکننده‌ای را ساعت‌ها به خود خیره می‌کند، در واقع این پدیده از قدرتی برخوردار است که تنها با نمای ظاهری جذاب خود گردشگران را به وجد می‌آورد و همچنین از طراحی خارق العاده‌ای برخوردار است که به منظور برپایی امور فرهنگی و هنری باکو ساخته شده است.
طراحی داخلی مرکز حیدر علی اف را زاها حدید، معمار عراقی با ایده‌ها و ذهن خلاق خود انجام داده است و همچنین این معمار و طراح ماهر و مشهور از توانایی‌ها و استعداد فرد دیگری به نام پاتریک شوماخر نیز بهره برد و البته طراح اصلی پروژه، ساخت مرکز حیدر علی اف سافت کایا بکیروگلو بوده است که توانسته در زمینی به مساحت 1018010 متر مربع با کمک زاها حدید تحولی در عرصه‌ی هنر باکو ایجاد کند.

 


با ساخت این بنای عظیم باکو از رسوم و فرهنگ به جا مانده از شوروی سابق رها شد و رو به پیشرفت و تمدنی جدید و مدرن حرکت کرد.
بخش‌های متفاوتی شامل سالن کنفرانس، مجموعه ماشین‌ها، آمفی تئاتر، موزه، صنایع دستی آذربایجان، عروسک‌های هنری، آثار برگزیده جهان و بخش‌های تجاری که گردشگران در آن می‌توانند از خرید و تماشای بهترین مراکز خرید آذربایجان لذت ببرند تشکیل شده است.
همچنین برای رفاه بیشتر گردشگران بخش‌هایی نظیر رستوران‌ها و کافه‌های سنتی و مدرن نیز وجود دارد که البته امکانات این سازه عظیم تنها به این بخش‌ها ختم نمیشود گردشگران می‌توانند از بخش‌های دیگری مانند بخش آموزش و یادگیری، اتاق مخصوص کودکان، کتابخانه‌ی بزرگ و وسیع انواع شاهکارهای ادبی، اتاق شبکه، بخش ترجمه و هزاران قسمت‌های دیگر استفاده کنند. افتخارات و امتیازاتی در جشنواره‌های بین المللی معماری و طراحی داخلی و از همه مهم تر جایزه بهترین طراحی سال 2014 از آن مرکز فرهنگی هنری حیدر علی اف شده است و بطور کلی می‌توان گفت بازدیدکنندگان  و گردشگران می‌توانند از سه قسمت اصلی موزه، آمفی تئاتر و سالن مجموعه نمایشگاه‌ها بهره ببرند.
 


نام
نام خانوادگی
متن پیام