بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های فرانکفورت کلیسای سنت پاول Paulskirche
کلیسای سنت پاول Paulskirche
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره کلیسای سنت پاول

کلیسای سنت پاول یک کلیسای تاریخی پروتستان است که در میدان سنت پاول، در شهر فرانکفورت واقع می‌باشد. این کلیسا بین سال‌های 1789 و 1833 ساخته شده و نخستین کرسی پارلمان منتخب آلمان در سال 1848 بوده است. سنت پاول امروزه دیگر به عنوان یک کلیسا مورد استفاده قرار نمیگیرد و به‌ یکی از مهم‌ترین سالن‌های فرانکفورت تبدیل شده و به طور منظم میزبان رویدادهایی مانند جایزه صلح سالانه صنعت کتاب آلمان در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت است. 

اگر قصد سفر با تور فرانکفورت و بازدید از کلیسای سنت پاول را دارید در ادامه‌ی مطلب با بیسان همراه باشید: 

 

 

 

تاریخچهکلیسای سنت پاول 

شهر فرانکفورت، در سال 1789 به جوهان آندریاس لیبهارت (Johann Andreas Liebhardt) دستور ساخت یک کلیسای مرکزی بیضی شکل را صادر کرد. ساختمان کلیسای جدید به سبک نئوکلاسیک با دیوارهای خارجی از جنس ماسه سنگ قرمز، جایگزین کلیسای سابق که در سال 1786 از کهنگی فروریخته بود، گشت. ساخت و ساز در طول جنگ‌های ناپلئونی متوقف شد و ساختمان جدید بین سال‌های 1829 و 1833 توسط یوهان فردریش کریستین هس (Johann Friedrich Christian Hess) به اتمام رسید. 

به دلیل طراحی دایره‌ای و متمرکز کلیسا که صدای سخنگو در آن به خوبی شنیده می‌شد، آن را به عنوان محل برگزاری جلسات پارلمان فرانکفورت در دوره‌ی انقلاب‌های آلمان در نظر گرفتند. در سال 1848 نمایندگان منتخب آلمان و اتریش در سالن کلیسا حاضر شدند تا امتیازات حقوق اساسی و قانون اساسی را تهیه کنند و آلمان را براساس خودمختاری مردمی متحد سازند. این تلاش بعدها شکست خورد و این ساختار دوباره برای خدمات کلیسایی مورد استفاده قرار گرفت.  

کلیسای سنت پاول در خلال بمباران‌های جنگ جهانی دوم آسیب‌های گسترده‌ای را متحمل شد و به دلیل اهمیت تاریخی و ادای احترام به نماد آزادی آن، اولین بنایی بود که پس از جنگ بازسازی شد. سنت پاول در صدمین سالگرد پارلمان فرانکفورت مجددا بازگشایی شد. نمای خارجی آن به زحمت ترمیم گشت، و فضای داخلی آن به دلیل محدودیت‌های مالی ساده، بدون دکوراسیون و مدرن، توسط تیم معماری رودولف شوارتز (Rudolf Schwarz) بازسازی شد. امروزه این ساختمان فقط برای برگزاری برنامه‌های ویژه، نمایشگاه‌ها و جلسات عمومی استفاده می‌شود. در سال 1963، جان اف کندی، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، در سفر خود به آلمان سخنرانی بزرگی را در کلیسای سنت پاول انجام داد. 

 

 

 

زمان و هزینه‌ی ورود به کلیسای سنت پاول

کلیسای سنت پاول همه روزه از ساعت 10 صبح الی 5 عصر پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشد و هزینه‌ی ورود به آن رایگان است. 

آدرس و دسترسی به کلیسای سنت پاول

کلیسای سنت پاول در نزدیکی میدان رومر، مرکز شهر فرانکفورت واقع شده است و برای دسترسی به آن می‌توانید از طرق زیر استفاده کنید: 

اتوبوس: خطوط 30، 36، 50، 58 و 78 

قطار: خطوط LRS, RB10, RB12, RE2, RE9 

مترو: خطوط U5 و U7 

لایت ریل: خط 11 

قطار S: خطوطS1, S2, S4, S5, S8  

آدرس: Paulsplatz11, 60311Frankfurt am Main, Germany 

 

 

 

با خرید تور آلمان و سفر به شهر زیبا و تاریخی فرانکفورت، می‌توانید به طور رایگان از کلیسای مشهور سنت پاول در میدان رومربرگ، دیدن فرمایید. امیدواریم با اطلاعاتی که از این مطلب به دست آورده‌اید سفر شیرین‌تری را تجربه کنید. 

 


نام
نام خانوادگی
متن پیام