بیسان بلاگ ها بلاگ های آلمان بلاگ های فرانکفورت برج اشنهایمر فرانکفورت Eschenheimer Turm
برج اشنهایمر فرانکفورت Eschenheimer Turm
17 اردیبهشت 1401

همه چیز درباره برج اشنهایمر فرانکفورت

برج اشنهایمر در اوایل دهه 1400 ساخته شده است و بهترین اثر یادبود از دیوارهای قرون وسطایی شهر قدیمی فرانکفورت است. این برج با ارتفاع 47 متر قسمتی از دروازه‌ی شهر بوده است و اکنون به عنوان یکی از نمادهای برجسته‌ی شهر شناخته می‌شود. برج اشنهایمر یکی از قدیمی‌ترین و دست نخورده‌ترین بناهای موجود در فرانکفورت است که در منطقه‌ی ایننستاد (Innenstadt) یا مرکز شهر قرار گرفته است. امروزه برج دارای یک کافه و چندین سالن اجتماعات است که مورد استفاده جوامع تاریخی محلی قرار می‌گیرد. همچنین بورس اوراق بهادار که در سال 1879 ساخته شده و بزرگ‌ترین سازمان در کشور است، در این نزدیکی این برج واقع شده است. 

اگر قصد سفر با تور فرانکفورت و بازدید از برج اشنهایمر را دارید، در ادامه‌ی مطلب با بیسان همراه باشید: 

 

 

تاریخچه برج اشنهایمر

در اوایل قرن چهاردهم، فرانکفورت آلتستاد (شهر قدیمی) به تدریج شروع به گسترش مرزهای خود کرد.  مستندات دهه‌ی 1320 مربوط به ساختمان‌های خارج از دیوار شهر، حاکی از نیاز روز افزون به گسترش شهر می‌باشد. با اجازه‌ی امپراطور روم مقدس لوئی چهارم، شهر امپراطوری آزاد، به اصطلاح "گسترش دوم شهر" خود را آغاز نموده و سطح منطقه‌ این شهر را سه برابر افزایش داد. 

در سال 1343، تنها ده سال پس از تأسیس نیوستاد (شهر جدید)، ساخت دیوار شهر برای محافظت از خطرات مختلفی که شهر را تهدید می‌کردند، آغاز شد. به غیر از یک بلوار مرکزی که محل بازار احشام بوده است، شهر جدید به جای ساختمان‌های مسکونی یا تجاری به باغ‌ها و زمین کشاورزی اختصاص داده شده بود. 

اگرچه ساخت دیوارهای جدید بیش از 100 سال به طول انجامید، اما سه سال پس از شروع ساخت و ساز یعنی در سال 1349، سنگ بنای یک برج و دروازه که مکان آینده‌ی برج اشنهایمر بوده است، نهاده شد. این استحکامات که در انتهای جاده‌ی اشنهایمر قرار داشت، از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار بودند. 

در سال 1400 نجار كلاوس منگوز (Klaus Mengoz) ساخت و ساز جایگزینی برای اولین برج دروازه را آغاز كرد. معمار کلیسای جامع فرانکفورت، مادرن گرتنر (Madern Gerthener)، برج اشنهایمر جدید را از سال 1414 تا 1426به پایان رساند. از سال 1806 تا 1812 دیوارهای قدیمی شهر به فرمان دولت پروس با استحکامات جدیدی جایگزین شدند و نقشه‌ی تخریب اشنهایمر به همراه تمام دروازه‌ها و برج‌های تاریخی دیگر کشیده شد. به اعتراض سفیر نیروهای اشغالگر فرانسه، اجازه داده شد تا برج اشنهایمر به عنوان بنای یادبود باقی بماند. علاوه بر اشنهایمر که مشهورترین برج در میان حدود 60 برج که شامل استحکامات شهر می‌شدند، بوده است، تنها دو برج دیگر (برج رِنتن (Rententurm) در میدان رومربرگ و برج کوهیرتن (Kuhhirtenturm)) از تخریب جان سالم به در بردند. 

در ابتدا این برج به عنوان یک دروازه (Eschenheimer Tor) مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما امروزه ترافیک سنگینی در اطراف آن جریان دارد. از سال 1992 یک کافه در پایه‌ی برج افتتاح گردید. 

 

 

معماری برج اشنهایمر

برج اشنهایمر با ارتفاع 47 متر از هشت طبقه و دو اتاقک زیر شیروانی تشکیل شده است. این برج استوانه‌ای شکل بر روی یک پایه‌ی مربعی واقع شده است و چهار برج جانبی کوچک نیز در بالای آن قرار گرفته‌اند. سبک معماری برج گوتیک است. در طبقه‌ی دوم پشت دیوارهای ضخیم 2.5 متری، محل زندگی نگهبان برج بود که تا سال 1956 در آن سکونت داشت. یک بادنمای آهنی در قله‌ی برج قرار دارد که طبق افسانه‌ای یک شکارچی محکوم به اعدام به نام ‌هانس وینکلسی، 9 بار به آن شلیک کرده است و چنان مقامات شهر را تحت تأثیر قرار داده است که وی را آزاد کرده‌اند. اگر به اندازه کافی به بادنما نزدیک شوید، می‌توانید نه سوراخ گلوله را بر آن مشاهده کنید. 

 

 

کافه رستوران برج اشنهایمر

آنچه برج دفاعی استحکامات شهر در قرون وسطی بوده، اکنون به‌ یک رستوران شیک و بین المللی در مرکز شهر تبدیل شده است. این رستوران با ارائه‌ی انواع غذاهای اروپایی و آلمانی و همچنین اتاق شومینه، در یکی از قدیمی‌ترین برج‌های فرانکفورت و با تاریخ 600 ساله‌ی خود، یک جاذبه‌های گردشگری شهر به حساب می‌آید. این رستوران از ساعت 12 ظهر تا 1 نیمه شب پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشد. 

 

 

آدرس و دسترسی بهبرج اشنهایمر

برج اشنهایمر در منطقه‌ی ایننستاد شهر فرانکفورت واقع شده است و برای دسترسی به آن می‌توانید از طرق زیر استفاده کنید: 

اتوبوس: خطوط 30 و 36 

قطار: خطوط ICE813, RE2, RE3, RE55, RE9

مترو: خطوط U2, U3, U7, U8

قطار S: خطوط S1, S2, S4, S9

آدرس: Eschenheimer Tor 1, 60318 Frankfurt am Main, Germany

 

 

با خرید تور آلمان و سفر به شهر زیبا و تاریخی فرانکفورت، می‌توانید از برج اشنهایمر دیدن فرموده و در کافه‌ی آن از طمع و مزه غذاهای محلی و فضای دنج لذت ببرید. امیدواریم با اطلاعاتی که از این مطلب به دست آورده‌اید سفر شیرین‌تری را تجربه کنید. 


 


نام
نام خانوادگی
متن پیام